خونریزی مداوم از چشم، گوش و انگشتان دختر ۱۷ ساله+عکس

مهرناز زاوه
این دختر ۱۷ ساله تا همین چند سال پیش مانند سایر نوجوانان هم سن و سالش، وضعیتی طبیعی داشت تا اینکه چشم‌ها، گوش‌ها، زبان، بینی، پوست سر و حتی ناخن انگشتانش شروع کرد به خونریزی.

این دختر ۱۷ ساله تا همین چند سال پیش مانند سایر نوجوانان هم سن و سالش، وضعیتی طبیعی داشت تا اینکه چشم‌ها، گوش‌ها، زبان، بینی، پوست سر و حتی ناخن انگشتانش شروع کرد به خونریزی. خودش می‌گوید: «تمام این‌ها در سال ۲۰۱۳ و از زمانی شروع شد که من دچار سردرد شدم و سرفه‌هایم خونی شد.» او توضیح می‌دهد که چگونه در جولای سال ۲۰۱۵ در یک بعدازظهر، با میگرن وحشتناکی خوابید و وقتی بیدار شد و در آینه نگاه کرد متوجه شد که نصف صورتش خونی شده است. مارنی سریعا فهمید که چشمش هم در حال خونریزی است. خودش می‌گوید: «واقعا از دیدن آن صحنه جا خوردم و خیلی ترسیدم، نمی‌دانستم چه اتفاقی داشت برایم می‌افتاد.» از آن زمان تاکنون، این خونریزی همواره ادامه داشته است. این خون هر روز و حدود یک هفته از چشمش خارج می‌شود تا زمانی که هر دو چشم شروع به خونریزی کنند.
پزشکان هم در این میان گیج شده‌اند. او می‌گوید: «هیچکدام از پزشکانی که به آنها سر زدم هرگز با چنین مشکلی روبرو نشده بودند». در حالی‌که برایش آزمایش ترومبوسیتوپنی (نوعی بیماری که بیمار دچار کمبود پلاکت در خون شده و به خونریزی، کبودی و لخته شدن کُند خون بعد از زخم منتهی می‌شود) و هائمولاکریا (علامت بسیاری از بیماری‌ها از جمله تورموها که باعث می‌شود اشک‌های فرد توأم با خون باشد) تجویز کردند و مشخص شد که مارنی هیچ‌کدام را ندارد.


او می‌گوید: من هیچ نوع اختلال خونی، سرطان خون، تومور مغزی و یا ناهنجاری‌های شریانی نداشتم. نتیجه اسکن رحم، تخمدان‌ها و سینه‌ام نشان داد که کاملا سالم هستم».


این روزها مارنی پنج بار در روز دچار خونریزی می‌شود و از طرفی از میگرن‌های شدید و حالت تهوع هم رنج می‌برد. خودش می‌گوید: «هیچ چیز باعث تحریک این مسئله نمی‌شود. این اتفاق هر زمانی می‌تواند بیافتد و هیچ چیز هم در کنترل آن نقشی ندارد». سوای وضعیت نگران کننده‌ای که نسبت به سلامتش وجود دارد، این مسئله بر زندگی او هم تأثیر گذاشته است. او می‌گوید: «نمی‌توانم به دانشکده یا سر کار بروم، چون مدام احساس ضعف می‌کنم. امیدوارم کسی پیدا شود که علت این بیماری را بداند تا بتوانم دوباره به روال عادی زندگی بازگردم».
منبع: medicaldaily

زنی که صدای حرکت چشم‌هایش را می‌شنود+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ