زنی که صدای حرکت چشم‌هایش را می‌شنود+عکس

maryam01
زمانی که راشل پاین به ۲۷ سالگی رسید، فهمید که می‌تواند تمام صداهای درونی بدنش را بشنود. او در مصاحبه‌ای عنوان کرد که بارها صدای حرکت چشم‌هایش را شنیده است.

زمانی که راشل پاین به ۲۷ سالگی رسید، فهمید که می‌تواند تمام صداهای درونی بدنش را بشنود. او در مصاحبه‌ای عنوان کرد که بارها صدای حرکت چشم‌هایش را شنیده است. این صدا برای او درست مانند شنیدن صدای کشیده شدن یک تکه گچ بر روی تخته بود. شنیدن صداهای درونی بدن باعث آشفتگی و سردرگمی او شده بود. او می‌توانست در تمام طول روز صدای قلبش را به راحتی بشنود.
او در مصاحبه‌ای این چنین گفت: «کوچک‌ترین سر و صدایی مرا آشفته می‌کرد؛ صدای تکاندن دسته کلید، بوق ماشین، صدای جاده در حال رانندگی، صدای جریان آب در حمام و حتی صدای جویدن غذا مرا از کوره به در می‌برد. این وضعیت یک کابوس تمام عیار بود.»


نخستین علائم پارگی کانال نیم دایره‌ای (SSCD) در راشل در مارس ۲۰۱۴ بروز پیدا کرد. راشل در تمام طول دوره بیماری‌اش با علائم این عارضه دست و پنجه نرم می‌کرد. او همیشه صدای ضربان قلبش را می‌شنید، ولی اصلا تصور نمی‌کرد که این مسئله غیر عادی باشد. راشل به صداهای پیرامون خود بیش از اندازه حساسیت داشت.


SSCD یک اختلال نادر است که به علت پارگی استخوان پوششی گوش داخلی رخ می‌دهد. به گفته دکتر کوئینتن گوپن، جراح گوش مرکز پزشکی رونالد ریگان، این پارگی باعث می‌شود که تمام صداها به طور تقویت‌شده وارد گوش شده و بیمار تحت بمباران صداهای گوناگون قرار بگیرد. صدای حرکت چشم‌ها، ضربان قلب، قدم زدن و هضم غذا از جمله صداهای غیر معمولی است که بیماران مبتلا به این عارضه می‌شنوند.


در موارد حاد، صدای بیماران در داخل سر پژواک پیدا می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که بیماران به انزوا رفته و دیگر با کسی حرف نزنند. بیمارانی که از SSCD رنج می‌برند، حساسیت شدیدی به صداهای پیرامون خود دارند. از دست دادن شنوایی، سرگیجه شدید، تهوع و ناتوانی در حفظ تعادل از جمله عوارض این اختلال نادر هستند.
(منبع: dailymail)

جراحان به اشتباه ۹ عضو داخلی این زن را از بدنش خارج کردند+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نسرین مسعودی

نسرین مسعودی

1398-10-10 - 13:53 پاسخ

من هم صدای حرکت چشم هایم را میشنوم مخصوصا وقتی چشمانم بسته است،توی اینترنت دنبال دلیلش میگشتم که مطلب شمارو دیدم