۷ راهکاری که می‌توان با آن یک رابطه را نجات داد-قسمت اول

مهرناز زاوه
به ندرت پیش می‌آید که یک زوج در زندگی مشترک‌شان به مشکل برنخورند. اگر نگاهی رو به جلو داشته باشید و مشکلات احتمالی را از پیش شناسایی کنید، شانس بیشتری برای گذر از سختی‌ها و مشکلات پیش رو خواهید داشت.

به ندرت پیش می‌آید که یک زوج در زندگی مشترک‌شان به مشکل برنخورند. اگر نگاهی رو به جلو داشته باشید و مشکلات احتمالی را از پیش شناسایی کنید، شانس بیشتری برای گذر از سختی‌ها و مشکلات پیش رو خواهید داشت. روابط انسان‌ها فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، اما زوج‌های موفق می‌دانند که چطور از پس این دشواری‌ها برآیند. در این مطلب اساسی‌ترین عوامل مشکل‌ساز در روابط زناشویی را بررسی کرده و راه حل‌های مناسبی برای رفع آنها به شما پیشنهاد می‌کنیم.
مشکل ارتباطی
اکثر مشکلاتی که در روابط زوج‌ها پدید می‌آید، ناشی از ارتباط ضعیف است. قطعا نمی‌توانید حین چک کردن تلفن همراه، تماشای تلویزیون یا دنبال کردن مسابقات ورزشی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید.
راهبرد حل مشکل:
برای هم وقت بگذارید. اگر با هم زندگی می‌کنید، تلفن‌های همراه‌تان خاموش کنید، بچه‌ها را به تختخواب بفرستید و پیامگیر صوتی تلفن خانه را فعال نمایید.
اگر نمی‌توانید بدون بالا بردن صدای‌تان با هم صحبت کنید، به یک مکان عمومی مانند کتابخانه، پارک یا رستوران بروید تا نتوانید داد بزنید.
چند قانون وضع کنید. سعی کنید توی حرف همدیگر نپرید و حتی الامکان از عباراتی مانند «تو همیشه…» و «تو هرگز…» استفاده نکنید.
از زبان بدن استفاده کنید تا نشان دهید که به حرف‌هایش گوش می‌دهید. با خودکار بازی نکنید و زیاد به ساعت‌تان نگاه نکنید. سعی کنید گهگاه سر تکان دهید تا به او نشان دهید که حرف‌هایش را دنبال می‌کنید.
مشکل جنسی
حتی زوج‌هایی که عاشق هم هستند، ممکن است به لحاظ جنسی با هم سازگار نباشند. عدم آموزش و خود آگاهی جنسی باعث تشدید مشکلات می‌شود. اما رابطه جنسی یکی از چیزهایی است که نباید خیلی زود از آن منصرف شوید.
راهبرد حل مشکل:
برنامه‌ریزی کنید. برای داشتن رابطه جنسی وقت بگذارید؛ لزومی ندارد حتما شب‌ها این اتفاق بیفتد. می‌توانید از دوستان و یا خانواده‌تان بخواهید یک شب از بچه‌ها نگهداری کنند تا با هم باشید. وقتی برای داشتن رابطه جنسی برنامه‌ریزی می‌کنید، ممکن است قبل از موعد مقرر عمل کنید. این تغییرات ناگهانی ارتباط جنسی را جالب‌تر می‌سازند. 
بهتر است یک فهرست از علاقه‌مندی‌های جنسی‌تان تهیه کنید. فهرست‌ها را در اختیار هم بگذارید و از آن برای بهبود ارتباط خود بهره بگیرید.
اگر مشکلات جنسی‌تان به خودی خود حل نمی‌شود، بهتر است به یک درمانگر مجرب مراجعه کنید و مشکلات خود را با او در میان بگذارید.
مشکل مالی
مشکلات مالی معمولا پیش از قول و قرار ازدواج هم وجود دارد. بنیاد خدمات مشاوره مالی به زوج‌های جوان توصیه می‌کند که پیش از هر کاری یک نفس عمیق بکشند و با یک مشاور باتجربه در رابطه با مشکلات مالی‌شان صحبت کنند.
راهبرد حل مشکل:
در مورد وضعیت مالی فعلی خود صادق باشید. اگر اوضاع مالی‌تان تغییر کند، ادامه دادن زندگی به سبک قبلی غیرمنطقی خواهد بود.
یک نفر را مسئول صرفه جویی و دیگری را مسئول خرج خانه کنید. مزایای این دو مسئولیت را درک کرده و از تجربیات یکدیگر درس بگیرید.
درآمد یا بدهی خود را پنهان نکنید. اسناد مالی از جمله گزارش‌های اعتباری، فیش‌های پرداختی، صورت حساب‌های بانکی، بیمه نامه‌ها، بدهی‌ها و سرمایه گذاری‌های خود را با هم به اشتراک بگذارید.
همدیگر را سرزنش نکنید.
یک حساب مشترک برای پس اندازهای خود باز کنید.
یک نفر را مسئول پرداخت صورت حساب‌های ماهانه خود کنید.
مشکلات مربوط به امور خانه داری
اکثر زوج‌ها بیشتر وقت خود را بیرون از خانه و در محل کارشان می‌گذرانند. بنابراین، بهتر است وقتی در خانه هستید، کارهای منزل را با هم تقسیم کنید.
راهبرد حل مشکل:
مسئولیت وظایف خود را در خانه عهده‌دار شوید. یک برنامه مکتوب تهیه کرده و مسئولیت‌ها را در آن مشخص نمایید. منصف باشید تا کسی ناراضی نباشد.
از راهبردهای دیگر نیز استقبال کنید. اگر از کارهای خانه نفرت دارید، شاید بهتر باشد یک مستخدم بگیرید. اگر یکی از شما کارهای خانه را دوست دارد، دیگری می‌تواند لباس‌های شسته شده را در حیاط آویزان کند.
منبع: webmd

آیا ازدواج بدون رابطه زناشویی سالم است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ