دلایلی که نشان می‌دهد باید به متخصص پوست مراجعه کنید

مهرناز زاوه
شاید ندانید که متخصص پوست می‌تواند کاری فراتر از درمان سرطان پوست و یا از بین بردن چین و چروک انجام دهد. پس بهتر است نکات جالب زیر را در این باره بخوانید.

آیا خال زشتی روی صورتتان ظاهر شده؟ به فکر انجام بوتاکس هستید؟ پس با متخصص پوستتان قراری تنظیم می‌کنید. اما شاید ندانید که متخصص پوست می‌تواند کاری فراتر از درمان سرطان پوست و یا از بین بردن چین و چروک انجام دهد. پس بهتر است نکات جالب زیر را در این باره بخوانید.
۱.چشمانتان دچار التهاب شده و قرمزند
احتمالا چشمتان دچار ورم ملتحمه شده است، عفونت شایع غشای چشمی که چشم و مژه‌ها را احاطه می‌کند. هر چیزی که غشای مخاطی چشم را در بر بگیرد –‌از جمله فضای اطراف چشم‌– در حوزه‌ی تخصص یک متخصص پوستی خواهد بود.
۲.موهایتان واقعا وحشتناک شده است
فرقی نمی‌کند که سرتان شوره داشته باشد و یا دچار ریزش مو شده باشید، در هر صورت متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند. اگر مشکل شوره سر دارید، هر چیزی اعم از شستشوی نامکرر تا استرس می‌تواند باعث تجمع سلول‌های مرده‌ی پوستی شود که بعد به حالت توده درآمده و به شکل شوره ریزش می‌کنند. طاسی هم اغلب ژنتیکی است اما مراجعه زودهنگام به متخصص پوست می‌تواند باعش کاهش شانس وقوع آن شود.
۳.ناخن‌هایتان ناجور است
ناخن‌های فلس‌دار، پر از فرورفتگی، رنگ و رورفته یا زودشکننده در واقع می‌تواند نشانگر بیماری‌های مختلفی باشد، از پسوریاسیس گرفته تا کمبود مواد غذایی و اختلالات تیروئیدی. یکی از متخصصان در این زمینه می‌گوید: تحقیقات به ما نشان داده که مثلا اگر دچار بیماری پسوریاسیس باشید، فشار خون بالا می‌تواند نسبت به روند درمان شما بسیار مقاومت نشان دهد. یک متخصص پوست می‌تواند این بیماری‌های مرتبط با هم را به خوبی شناسایی کند.
۴.دچار آفت دهانی شده‌اید
دسته‌ای از بیماری‌هایی که متخصصان پوستی درمان می‌کنند صرفا به دهان مربوط است. یکی از شایع‌ترین آنها بیماری آفت دهانی است که به خاطر اختلالات زیاد سیستم ایمنی و دستگاه گوارش رخ می‌دهد. در این مواقع هم متخصص پوست می‌تواند ارتباط بین آنها را به خوبی تشخیص دهد.
منبع: health

آیا نوشیدن ‌آب در زیبایی پوست تأثیر دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ