آیا کاشت نگین روی دندان عارضه‌ دارد؟

jalalvand
اگر نگین داخل دهان و روی دندان درست و به شیوه‌ای اصولی و علمی قرار بگیرد، عارضه‌ چندانی ندارد، اما آیا واقعا این کار درست است؟! این سوال و جواب شروع صحبت های دکتر ابراهیم امین صالحی- متخصص دندان‌پزشکی ترمیمی و زیبایی است که ما را در رابطه کاشت نگین بر روی دندان راهنمایی می کند.

اگر از نگین روی دندان به‌صورت طولانی‌مدت استفاده شود،باز هم عارضه چندانی ندارد؟

ببینید، اگر طولانی‌مدت از نگین روی دندان استفاده کنید، ممکن است پس از مدتی لکه‌های سفیدی روی دندان‌ها مشاهد شود که با مسواک زدن و استفاده از فلوراید می‌توان آنها را از بین برد.

به‌هرحال، این کار بیشتر جنبه زیبایی دارد و از نظر بهداشتی و درمانی هیچ گونه ضرری ندارد، فقط ممکن است مایع چسبناک آن جذب مینای دندان شود و به آن آسیب برساند.

آیا نگین روی دندان می‌تواند باعث پوسیدگی شود؟

نه، چون دندان‌ها بیشتر بر اثر استفاده از مواد قندی و همین‌طور ماندن مواد غذایی داخل دهان دچار پوسیدگی می‌شوند و با پیروی از رژیم غذایی کم‌قند و استفاده نکردن از قندهای پرتراکم و چسبنده می‌توان از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کرد.

البته کشیدن نخ دندان و مسواک‌زدن مرتب هم می‌تواند تا حد زیادی از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند. بهتر است هر 24 ساعت، 2 بار مسواک بزنید، روزانه یک‌بار نخ دندان بکشید و هر 6 ماه یکبار به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

همچنین میکروب‌های دهان را می‌توان با قرقره کردن آب نمک به صورت هفتگی از بین برد، اما باید این کار به میزان لازم و دور از افراط انجام شود.

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: نگین دندان به مرور باعث پوسیدگی دندان می‌شود

دانستنی‌هایی در مورد نگین دندان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ