برترینهای مغز و اعصاب دنیا به ایران می آیند

faateme1366
پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب به عنوان بزرگترین رویداد علمی کشور از ۲۹ فروردین تا سوم اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید که پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب سال ۲۰۱۶ در ایران برگزار شود. این کنگره از روز ۲۹ فروردین تا سوم اردیبهشت به مدت ۶ روز در هتل اسپیناس با حضور تعداد کثیری از افراد برجسته علمی و متخصصان در حوزه مغز و اعصاب برگزار می‌شود.

افتتاحیه این سمپوزیوم در برج میلاد با حضور رئیس‌جمهور کشور برگزار خواهد شد. از سوی دیگر، افراد برتر علمی دنیا و مقامات کشورها در این کنگره حضور دارند و قرار است بستری برای تعاملات بیشتر ایران در حوزه مغز و اعصاب با سایر کشورها صورت گیرد.

تاکنون بیش از ۸۰ کشور جهان درخواست شرکت در بزرگترین رویداد علمی کشور ( پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب) داده‌اند و حضور بیش از ۷۲۰ متخصص و جراح مغز و اعصاب در این کنگره به تأیید رسیده است. در این کنگره بیش از ۱۸۰۰ نفر از متخصصان حوزه مغز و اعصاب حضور خواهند داشت.

در این سمپوزیوم بیش از ۶۰۰ مقاله علمی در قالب پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

همچنین قرار است در قالب این سمپوزیوم علمی یک تور ایران‌گردی برای مهمانان ایرانی و خارجی به برخی از استان‌های برگزار شود. تاکنون ۳۷۰ نفر از مهمانان برای شرکت در این تورهای گردشگری تقاضا داشته‌اند.

 همزمان با برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب، هفتمین کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب، اولین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب و کنگره میان‌دوره‌ای MASSIN برگزار می‌شود.

پروفسور سمیعی، رئیس، علیرضا دلیری، دبیر اجرایی، پروفسور سمیعی وسید محمدقدسی دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب هستند.

فدراسیون جهانی انجمن‌های  جراحان مغز و اعصاب متشکل از ۱۳۰ انجمن شامل ۵ جامعه قاره‌ای، ۱۱۹ انجمن جراحی مغز و اعصاب ملی و ۶ انجمن وابسته است و بالغ بر ۳۰ هزار جراح مغز و اعصاب سراسر جهان را شامل می‌شود.

گروه‌های هدف این فدراسیون جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی سر و گردن، بیهوشی، علوم اعصاب، آسیب‌شناسی، روانپزشکی و روانشناسی، رادیولوژی، شنوایی‌شناسی، ارتوپدی، پرتودرمانی و تومورشناسی، چشم‌پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی، پزشکی هسته‌ای، جراحی ترمیمی، هماتولوژی/آنکولوژی، فیزیوتراپی و توانبخشی، پزشکان عمومی، پرستاری، نورواندو کرینولوژی هستند.

 برگزاری این رویداد بزرگ علمی در کشور باعث می‌شود تا متخصصان خارجی با ظرفیت‌ها و پتانسیل ایران در حوزه مغز و اعصاب آشنا شده تا در آینده از این پتانسیل استفاده کنند.

منبع: مهر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ