وقتی مریضم می توانم ورزش کنم؟ (قسمت دوم)

jalalvand
برای خیلی از ورزشکاران پیش می آید که وقتی مریض می شوند، در ادامه فعالیت ورزشی به نوعی دچار تردید می شوند، ادامه بدهم یا نه؟

لطفا ابتدای مطلب را در وقتی مریضم می توانم ورزش کنم؟ (قسمت اول) بخوانید

اگر تمرین نکنم بدنم توانایی هایش را از دست می دهد

 اگر احساس خوبی ندارید، یک تمرین ورزشی شاید احساس بدی را در شما بوجود آورد. نگران از دست دادن آمادگی بدنی خود نباشید. چندین  روز طول می کشد تا بدن شما استقامت هوازی و  قدرت عضلات خود را از دست بدهد، بنابراین تا زمانی که احساس بهبودی نکردید، سراغ تمرینات ورزشی نروید.

دقت کنید اگر مریض هستید، سیستم ایمنی بدنتان در حال مبارزه است و یک تمرین سخت می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف و روند درمان را به تأخیر بیاندازد. این مورد حتی برای زمانی که دچار آسیب شده اید صدق می کند.

متأسفانه با ورزشکارانی مواجه می شویم که با وجود اینکه آسیب دیده اند اما باز هم تمرین را ادامه می دهند، این کار باعث بدتر شدن وضعیت آسیب و افزایش مدت زمان درمان می شود.

شدت و نوع ورزش در بیماری

به خاطر داشته باشید که ورزش بیش از حد می تواند اثر معکوس بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد. به این دلیل که ورزش های شدید باعث افزایش تولید هورمون استرس یعنی کورتیزول می شود.

هورمون های استرس مهارکننده فعالیت سلول های طبیعی قاتل هستند. این سلول ها نوعی از سلول های سفید خون بوده که به عوامل ویروسی حمله کرده و بدن را از وجود آن ها پاک می کنند.

منبع: علم ورزش – exercise.about

لینک مرتبط: ورزش زیاد همیشه مفید نیست

آیا با وجود افتادگی رحم می‌توانم ورزش کنم؟

چقدر ورزش برای خوشتیپی لازم است؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ