برای خرید تشک خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟!

jalalvand
هنگام خرید برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را امتحان کنید روی تشک دراز بکشید و دست خود را به‌صورت صاف درون گودی کمر خود قرار دهید. اگر دست شما به راحتی زیر کمرتان قرار گرفت آن تشک سفت است و اگر به سختی توانستید این را انجام بدهید یا به هیچ وجه دست‌تان زیر کمرتان قرار نگرفت بدانید تشکی که رویش دراز کشیده‌اید بیش از اندازه نرم است.

نسبت به نوع پارچه استفاده شده حساسیت به خرج دهید. چون اگر پارچه استفاده شده از الیاف طبیعی نباشد احتمال بروز آلرژی و بیماری‌های پوستی وجود دارد. کیفیت مواد به‌کار رفته در ساخت تشک هم از آن موارد مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شاید برای خرید تشک مرغوب و با کیفیت مجبور باشید بیشتر پول خرج کنید اما معمولا اجناس مرغوب، هم دیرتر خراب می‌شوند هم اینکه راحتی بیشتری را در اختیار تن و بدنتان هنگام خواب قرار می‌دهند.

اندازه درست را انتخاب کنید

تشک‌های موجود در بازار در‌اندازه‌های( 200*160) و (200*180)سانتیمتر هستند. سایزی را انتخاب کنید که هم متناسب با ‌ تختخواب‌تان باشد و هم بعدها کمبود جا هنگام خواب آزارتان ندهد. مثلا اگر فردی درشت اندام هستید پیشنهاد می‌کنیم اصلا سراغ اندازه ( 200* 160) نروید.

تشک را با گارانتی‌اش بخرید

سعی کنید تشک‌های گارانتی‌دار بخرید زیرا ممکن است تشکی که خریداری می‌کنید استانداردهای لازم را نداشته باشد و بعدتر شما را دچار دردسرهایی نظیر کمردرد و مشکلاتی از این قبیل کند. پس بهتر است خریدتان را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر انجام دهید.

اگر فرزند کوچکی در خانه دارید

اگر قصد خرید تشک برای تختخواب نوزاد را دارید دقت کنید تشکی که می‌خرید محکم باشد. تشک تخت نوزاد باید بسیار محکم باشد تا از خطر خفگی ناشی از پایین رفتن کودک در یک سطح نرم جلوگیری کند. حالا باید مشخص کنید که تشک فوم می‌خواهید یا فنری؟ تشک‌های فومی نسبت به فنری‌ها ارزان‌تر هستند اما در عوض تشک‌های فنری دوام بیشتری دارند. اندازه تشک هم باید به اندازه‌ای باشد که فضای تختخواب را کاملا پر کند. اگر بین تشک و تخت فاصله بیفتد، امکان دارد نوزاد در آن گیر کند. قیمت این تشک‌ها از 90هزار تومان شروع می‌شود.

تشک خوب را بشناسید

فنرهای قوی، پارچه مرغوب و میزان استحکام و مقاومت آن همگی از ویژگی‌های یک تشک خوب است. در کنار همه این ویژگی‌ها به ارتفاع تشک نیز توجه داشته باشید. تشک خوب تشکی است که کم‌ارتفاع نبوده و از سطح تخت کمی بالاتر باشد.

ارتفاع تعریف شده‌ای در تشک‌های معمولی وجود ندارد و تقریبا همه آنها دارای ارتفاع یکسانی هستند. اما تشک‌های طبی دارای ارتفاع‌ گوناگونی هستند. مهم‌ترین نکته در انتخاب تشک، بررسی تأثیر آن روی سلامت جسم شماست.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: تشک هوشمند با فواید خارق‌العاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ