تشک هوشمند با فواید خارق‌العاده

مهرناز زاوه
خواب خوب در زندگی شخصی و حرفه‌ای افراد نقش مهمی ایفا می‌کند. تقریبا یک‌سوم از عمر ما در تخت‌خواب سپری می‌شود، پس طبیعی است اگر تلاش کنیم محیط مناسبی برای یک خواب خوب و راحت داشته باشیم.

خواب خوب در زندگی شخصی و حرفه‌ای افراد نقش مهمی ایفا می‌کند. تقریبا یک‌سوم از عمر ما در تخت‌خواب سپری می‌شود، پس طبیعی است اگر تلاش کنیم محیط مناسبی برای یک خواب خوب و راحت داشته باشیم. متخصصان هم در این زمینه بیکار ننشسته‌اند و با استفاده از تکنولوژی‌های فراوان سعی کرده‌اند چنین امکانی را ایجاد کنند. کاور تشک لونا با در نظر گرفتن تمام جوانب راهکارهای جالبی برای آرامش شما فراهم کرده است.


کاور تشک لونا، بسته به سایزهای متفاوت قیمتی بین ۱۷۹ تا ۲۲۹ دلار دارد، قابل شست و شو است و با استفاده از صدها سنسور ریزی که در آن به کار گرفته شده وضعیت و عادات خواب، فرکانس تنفسی، ضربان قلب، دما و حرکات فرد را در خواب تجزیه و تحلیل و ضبط می‌کند. دارای میکروفن و مودم وای-فای است. زمان خواب شما را یاد می‌گیرد و از چند دقیقه پیش از اینکه به تخت‌ خواب بروید دمای آن را به حالت بهینه برای‌تان فراهم می‌کند. هنگامی که به خواب رفتید از قفل بودن در و خاموش بودن لامپ‌ها اطمینان پیدا می‌کند و چک می‌کند که ساعت گوشی‌تان را برای فردا صبح کوک کرده باشید. همچنین آلارم طراحی شده در این کاور می‌تواند در زمان مناسب و وقتی خوابتان کمی سبک‌تر شد، شما را بیدار کند، در نتیجه چرخه خوابتان به‌طور ناگهانی قطع نخواهد شد و پس از بیدار شدن احساس گیجی کمتری خواهید داشت. این تکنولوژی برای زوج‌هایی که دمای متفاوتی را برای خوابشان ترجیح می‌دهند، راهکار خوبی دارد. هر یک از دو نفر برای سمت خود می‌توانند دمای متفاوتی را انتخاب و خواب راحت‌تری را تجربه کنند.
با استفاده از سیستم Open-source به کار گرفته شده در این کاور، امکان اتصال به دیگر تجهیزات هوشمند برای لونا راحت‌تر شده است. بلندگو، لامپ و دریچه‌های هوا از جمله دستگاه‌هایی هستند که این کاور امکان مدیریت آنها را برای قبل و بعد از خواب به عهده خواهد گرفت، به عنوان مثال وقتی به خواب می‌روید چراغ‌ها خاموش می‌شوند، صدای بلندگو قطع می‌شود و دمای اتاق با کنترل دریچه‌های هوا تنطیم شود.


اطلاعات به دست آمده توسط سنسورهای تعبیه شده در این کاور تشک با اپلیکیشن اختصاصی لونا که برای گوشی‌های دارای سیستم عامل آی‌او‌اس و اندروید طراحی شده است، قابل رویت و استفاده است.
تجهیزات و سیستم های جدید متنوعی برای به ارمغان آوردن خواب راحت طراحی و تولید شده‌اند اما تشک لونا با توجه به گستردگی امکانات و قابلیت‌ها بدون شک  غیر قابل چشم‌پوشی است.

مطلب مرتبط: بهترین حالت برای خواب شما کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ