حواستان به پدرها باشد!

jalalvand
اثرگذاری مادرها همیشه و در هر شرایطی مهم است، حتی در دوستی و تثبیت جایگاه پدران با بچه‌ها ؛که برکت این دوستی به نفع همه خانواده است.

فرمان برای یک نفر است

چرا نباید همیشه به «رأی با اکثریت است» استناد کرد؟ چرا مهم است که پدر تلاش کند خودش را در حد همه اهمیتی که جایگاه ولی خانواده بودن دارد برساند و مادر باید این ارزش را به بچه‌ها یاد دهد؟

اگر پدرها جایگاه خودشان را به‌عنوان مدیر خانواده پیدا کنند، اتفاقی شبیه رانندگی می‌افتد که راننده شاید از همه آدرس بپرسد اما در نهایت فرمان را او باید تنظیم کند. فرمان زندگی که با لذت، شادی و احترام اما به‌دست یک پدر قاطع نباشد، هم احتمال چپ کردن بیشتری دارد و هم در شرایط اشتباه و خطر، احتمال جبران پیدا نمی‌کند.

این مدیر بودن پدر، بار مسئولیت مادر را کم و آرامش او را بیشتر می‌کند و پدر می‌تواند حامی بهتری برای زحمت‌های مادر دربرابر فرزندان باشد.

بازی قدرت نداشته باشید

با بچه‌ها می‌توانید تمرین کارگروهی و تبیین نقش سرگروه و اعضا را شروع کنید. این تمرین برعکس هم می‌شود یعنی با بازی، قصه یا بحث و مثال کارهای گروهی، به‌صورت ملموس به گروه خانواده‌تان و نقش پدر اشاره کنید. مادری که بخواهد با توان کمتر بازدهی تربیتی بیشتری از فرزندانش داشته باشد، هیچ وقت سر قدرت با پدر خانه نباید رقابت کند.

پای مادرها در میان است

تحقیقات نشان داده است که رابطه پدر و فرزندها به این بستگی دارد که مادر چه رابطه‌ای با پدر دارد و چه تعریفی از پدر برای بچه‌ها ایجاد می‌کند. از حدود 8ماهگی انتظار می‌رود که نوزاد‌ها کم‌کم به شناخت پدرشان برسند.

پدرها نماد اجتماع برای بچه‌ها هستند و مادر هوشمندی که بخواهد تربیت اجتماعی فرزندش را لحاظ کند باید این نماد را برای کودک یا نوجوانش تثبیت کند. در تاریخ آمده است که حضرت زهرا(س) در لالایی‌های خود برای امام حسن(ع) زمزمه می‌کردند که «شبیه پدرت باش» این، هم تلاش بیشتر پدرها برای رسیدن به مقام الگو را یادآوری می‌کند و هم نقش آموزگاری مادر را.

تمرین کنید

1- عاشق همسربودن را تمرین کنید و منتظر تلاش دیگری نباشید. این محبت کلامی توأم با احترامتان را پیش بچه‌ها علنی کنید.

2- با استفاده از ابزار احترام و حرف‌شنوی، خودتان الگوی احترام و حرف‌شنوی بچه‌ها شوید. این دو ابزار به شما کمک می‌کند قلب مرد خانه را تسخیر کنید.

3- توجه بیانی و عملی به خواب، غذا و نیازهای پدر، به بچه‌ها هم پیام احترام می‌دهد؛ مثلا: بچه‌ها ساکت، بابا خوابه.

این باورهاپدرها را از بچه‌هادور می‌کند

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: ۱۰ حقیقت تلخ پدر و مادر بودن که هرگز درباره‌اش صحبت نمی‌کنیم-قسمت اول

۱۰ حقیقت تلخ پدر و مادر بودن که هرگز درباره‌اش صحبت نمی‌کنیم-قسمت دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ