حقیقت عجیب: پاستیل برای بدن مفید است!

مهرناز زاوه
مصرف ویتامین‌ها جالب‌ترین فعالیت روز نیست، اما شاید مصرف انواع پاستیل‌ها بتواند کل این فرآیند را شیرین‌تر و جالب‌تر کند.

مصرف ویتامین‌ها جالب‌ترین فعالیت روز نیست، اما شاید مصرف انواع پاستیل‌ها بتواند کل این فرآیند را شیرین‌تر و جالب‌تر کند. ویتامین‌های صمغ‌دار با ترکیبات جویدنی و مزه‌ی میوه‌ی موجود در پاستیل‌های خرسی با مواد مغذی حاوی مکمل‌های مولتی ویتامین نسبت به قرص‌های سنتی گزینه‌های بهتر و خوشمزه‌تری هستند. با این حال، همانطور که در مورد تمام ویتامین‌ها می‌دانید، پاستیل برای همه مناسب نیست.
تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که مولتی ویتامین و یا ویتامین به شکل مجزا و یا مکمل‌های معدنی را زمانی استفاده می‌کنند که به آنها نیازی ندارند، ضرر بیشتری می‌بینند. مثلا افراد سیگاری که بتاکاروتن مصرف می‌کنند – ترکیبی رایج در مولتی ویتامین‌ها – با وجود مزیت‌های آنتی اکسیدان که گفته می‌شود به کاهش خطر سرطان کمک می‌کند، می‌تواند خطر سرطان ریه را در آنها افزایش دهد.
افرادی که دارای رژیم غذایی متعادلی هستند در واقع مواد مغذی به اندازه کافی مصرف می‌کنند، و برای سالم ماندن نیازی به استفاده از ویتامین‌ها ندارند. به علاوه، میزان دسترسی زیستی مواد مغذی غذاهای کامل بسیار بالاست، و این بدان معناست که بدن آنها را راحت‌تر از مکمل‌ها جذب می‌کند.
آیا باید پاستیل بخوریم؟
اگر تصمیم گرفته‌اید از پاستیل‌ها استفاده کنید، برچسب رویشان را بخوانید تا مطمئن شوید مواد مغذی مورد نیازتان را تأمین می‌کند. و انتظار نداشته باشید که تمام کلسیم مورد نیازتان از این راه تأمین شود. از طرفی به کیفیت محصول هم توجه کنید چرا که اگر FDA مواد مکمل آن را در قالب دارویی تجویزی تأیید نکرده باشد، می‌تواند خطرناک باشد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هر کسی نمی‌تواند از این نوع ویتامین‌ها استفاده کند، اما برای آن دسته از افرادی که به آن نیاز دارند، پاستیل‌ می‌تواند گزینه‌ای فریبنده باشد.
منبع: thehealthsite

آیا واقعا پاستیل کلسیم دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ