افزایش خطر بروز سلولیت در بیماران دیابتی

مهرناز زاوه
هفتاد درصد اختلالات پوستی در بیماران مبتلا به دیابت به سلولیت منجر می‌شود.

هفتاد درصد اختلالات پوستی در بیماران مبتلا به دیابت به سلولیت منجر می‌شود؛ این عارضه یک عفونت باکتریایی است که جریان خون را مختل کرده و زندگی بیمار را تهدید می‌کند. به گفته متخصصان، سلولیت به این دلیل خطرناک است که می‌تواند بافت‌های بدن را از بین ببرد و حتی باکتری‌ها را از طریق جریان خون به سایر قسمت‌های بدن منتقل کند. باکتری‌های زیادی از جمله استرپتوکوک، اورئوس و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (MRSA) باعث شیوع این عارضه می‌شوند؛ در موارد نادر، قارچ عامل بیماری است. اگر این باکتری‌ها تحت کنترل قرار نگیرند، زندگی بیمار با خطرات زیادی مواجه خواهد شد.
افزایش سطح قند خون می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. کنترل ضعیف سطح قند خون باعث می‌شود که باکتری‌ها به سرعت در بافت آسیب‌دیده رشد کنند و وارد جریان خون شوند. بنابراین، درمان سلولیت در بیماران مبتلا به دیابت چندان آسان نیست. به گفته پزشکان، باکتری‌های بیماری‌زا معمولا از طریق تجزیه لایه‌های فوقانی پوست وارد بدن می‌شوند. گاهی اوقات، در مواردی که بیمار به سندرم پای ورزشکاران مبتلا شده است یا از قبل یک عفونت حاد داشته، تجزیه پوست به علت رشد قارچ در ناحیه پا رخ می‌دهد.
در این موارد، عفونت از طریق باکتری‌هایی که وارد بدن می‌شوند شیوع پیدا می‌کند و در سطوح فوقانی پا گسترش می‌یابد و به تدریج به قسمت‌های تحتانی پا منتقل می‌شود. مناطقی که عفونی می‌شوند، به سرعت باکتری‌های بیماری‌زا را توسعه می‌دهند. جنید عظیم خان، متخصص دیابت در مصاحبه‌ای پیرامون نحوه درمان بیماران دیابتی گفت: «بیماران مبتلا به سلولیت باید به سرعت تحت درمان قرار بگیرند؛ چون علائم این عارضه بسیار جدی است. علائمی مثل تورم، قرمزی، تجمع چرک و حساسیت در قبال لمس شدن تنها در عرض چند روز گسترش می‌یابند و نواحی قابل‌توجهی از سطح پوست را در بر می‌گیرند.»
منبع: thehealthsite

تمرینات کاربردی برای رفع سلولیت باسن

درمان‌های خانگی برای از بین بردن سلولیت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ