عفونت‌های مکرر شایع‌ترین نشانه نقص سیستم ایمنی/ آغاز به کار هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی

faateme1366
دبیرعلمی هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی با اشاره به برخی علائم هشداردهنده این بیماری گفت: در صورتی که افراد بیش از چهاربار درسال به عفونت گوش میانی و بیش از دو بار به عفونت ریه، سینوس یا عفونت های غیرمعمول مانند قارچی مبتلا شوند باید به این موضوع شک کرده و آن را پیگیری کنند.

دکتر نیما رضایی امروز شنبه (4 اردیبهشت ماه) در مراسم آغاز به کارهشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی که با حضور محققان داخلی و خارجی در مرکز طبی کودکان تهران برگزارشد، افزود:بیان آخرین دستاوردهای بیماری های نقص ایمنی اعم از تشخیصی و درمانی، ارتقای آگاهی متخصصان و افراد جامعه از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی اظهار کرد: علاوه بر محققان ایرانی محققانی از کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه در این کنگره حضور یافته و دستاوردهای خود را در این زمینه ارائه می کنند.

وی بر لزوم افزایش آگاهی پزشکان و خانواده ها از بیماری نقص ایمنی تاکید کرد و گفت: آموزش سبب افزایش اطلاع رسانی عموم و متخصصین شده و سبب جلوگیری از شیوع این بیماری خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع و درمان مناسب می تواند از مرگ بیماران جلوگیری کند، اظهار کرد: با افزایش آگاهی در عموم مردم و پزشکان می توان این موضوع مهم را محقق کرد.

دبیر علمی هشمین کنگره بین المللی نقص ایمنی گفت: نقص ایمنی یک بیماری در دستگاه دفاعی بدن است و این بیماری به دو دسته اولیه (ناشی از ژنتیک) و ثانویه ناشی از بیماری هایی مانند ایدز، سرطان، برداشتن طحال، اسهال شدید تقسیم بندی می شود.

هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی از امروز در مرکز درمانی طبی کودکان کار خود را آغاز کرده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ