موگابه بازداشت شد

موگابه رئیس جمهور زیمباوه دستگیر شد

موگابه دستگیر شد:

موگابه رئیس جمهور زیمباوه که یکی از پیرترین  رئیس جمهورهای جهان می باشد با تهدید های نظامی که اط قبل صورت گرفته بود نهایتا  در یک دستگیری بدون خشونت بازداشت شد.

علت دستگیری موگابه:

در پی کودتای نظامی در زیمباوه که علیه رئیس جمهور زیمباوه انجام شد سرانجام نیروهای نظامی این کشور موگابه را بازداشت نمودند.پیش از این فرمانده ارتش تهدید کرده بود که اگر موگابه از برکناری معاونش صرف نظر نکند نظامیان مداخله خواهند کرد.

موگابه انقلابی و سیاست‌مدار زیمبابوه‌ای است که از ۱۹۸۷ به عنوان رئیس‌جمهور، و پیشتر از ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۷ به عنوان نخست وزیر بر زیمبابوه حکومت کرده است. او از نظر ایدئولوژیک یک ملی‌گرای آفریقایی و یک سوسیالیست است، که از سال ۱۹۷۵ اتحادیه ملی آفریقایی زیمبابوه-جبهه میهنی (زانو-پی‌اف) را رهبری کرده است.

موگابه در سوم اوت ۲۰۱۳ در انتخابات ریاست‌جمهوری با ۶۱ درصد آرا پیروز و برای هفتمین بار رئیس‌جمهور زیمبابوه شد، در این دوره مورگان چانگیرای، نخست‌وزیر زیمبابوه و رهبر حزب جنبش، برای تغییر دموکراتیک ــ که رقیب اصلی موگابه به شمار می‌رفت ــ نزدیک به ۳۴ درصد آرا را کسب کرد. وی در سال ۲۰۱۵ به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا برگزیده شد.موگابه ۹۳ ساله پیرترین رئیس‌جمهور جهان می‌باشد.

استعفای موگابه:

در نهایت و پس از ماجراهای پیش آمده موگابه از سمت خود کنار کشید.موگابه که در طی این هفته اخیر با جنجال های زیادی رو به رو شد و از طرف ارتش مورد تهدید قرار گرفت سر انجام پس از 37 سال از سمت خود کناره گیری نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ