وحشت از زود ارضایی و فرار از ازدواج!

jalalvand
وحشت از زود ارضایی یکی از مواردی است که جوانان را ازدواج می ترساند. این مشکل باعث می شود تا فرد منزوی شده و از بیان مشکلش خجالت بکشد! اما آیا همه کسانی که چنین حسی نسبت به خود دارند، دچار انزال زود رس هستند؟ پاسخ این سوال را از زبان دکتر تورج شمشیری‌نظام- روان‌پزشک، زوج‌درمانگر و عضو انجمن روان‌پزشکان ایران می خوانید.

انزال زودرس، یکی از شایع‌ترین اختلالات جنسی در مردان زیر 40 سال است و شکایت عمده‌ای بین 35 تا 40 درصد افرادی است که به‌دلیل اختلالات جنسی به مراکز سلامت جنسی مراجعه می‌کنند.

نمی‌توان مساله را صرفا در یک ریشه یا دلیل خلاصه کرد؛ واقعیت این است که این مشکل هم پایه‌های ژنتیکی، پایه‌های تربیتی و روان‌شناختی دارد. شرطی‌شدن هم در این موضوع نقش دارد.

درمان‌های زودانزالی به صورت دارویی و غیردارویی است، بنابراین افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده یا روان‌پزشکان و روان‌شناسان آشنا با زوج‌درمانی مشکلشان را درمان و از تبعات آن جلوگیری کنند.

اکثر اوقات حتی نیازی به مصرف دارو نیست و می‌توان با روش‌های روان‌شناختی شرطی‌سازی برگشتی، مشکل را درمان کرد. در کل، انزال زودرس با درمان درست تا حد زیادی قابل درمان است و مشکل مبتلایان در اکثر موارد برطرف می‌شود.

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: چگونه دیر ارضا شویم؟

بهترین راه درمان زودانزالی چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ