روش‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر چین و چروک-قسمت اول

مهرناز زاوه
شما می‌توانید با انجام چند تمرین ساده جلوی آینه خطوط اخم خود را محو کنید، پوست گردن خود را بکشید و از افتادگی پوست‌تان جلوگیری کنید.

شما می‌توانید با انجام چند تمرین ساده جلوی آینه خطوط اخم خود را محو کنید، پوست گردن خود را بکشید و از افتادگی پوست‌تان جلوگیری کنید. کدام‌یک به نظرتان جذاب‌تر است؛ یک فرد متناسب و خوش اندام یا کسی که با استفاده از لوازم آرایشی زیباتر شده است. شواهد حاکی از آن است که اغلب افراد یک چهره طبیعی را ترجیح می‌دهند. بر اساس تحقیقات موسسه زاگبی اینترنشنال، تنها ۶ درصد از آقایان دوست دارند که همسرانشان برای از بین بردن چین و چروک از بوتاکس استفاده کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به طور طبیعی از شر خطوط اخم، افتادگی پوست و چین و چروک‌های عمیق پوست‌تان خلاص شوید، بهتر است با ما همراه باشید.
آیا این کار واقعا عملی است؟
مردم نتایج فوری می‌خواهند؛ این در حالی است که نتیجه گرفتن از هر راهی به چند هفته زمان نیاز دارد. شما می‌توانید با انجام تمرینات زیر در کمترین زمان غبغب‌تان را از بین ببرید، پف کردگی و چین و چروک صورت خود را کاهش داده و بافت پوست‌تان را بهبود بخشید.
حتی جراحان زیبایی هم بر فواید تمرینات صورت صحه می‌گذارند. وقتی ورزش می‌کنید، به عضلات بدنتان فرم می‌دهید. پس چرا این کار را روی صورت‌مان انجام ندهیم؟ خیلی‌ها با انجام تمرینات صورت به نتایج دلخواهشان دست یافته‌اند.
چطور ممکن است جوان‌تر به نظر برسم؟
پوست برای سالم ماندن به یک منبع اکسیژن نیاز دارد؛ این را دکتر دیوید ارنتیچ، متخصص پوست می‌گوید. این امر مستلزم گردش خون و فرم عضلانی بهتر است. اغلب افراد نمی‌توانند از تمام ظرفیت عضلانی خود استفاده کنند. به عنوان مثال، فکر کنید وقتی تمام روز را پشت کامپیوتر نشسته‌اید، چقدر کم چشم‌های خود را حرکت می‌دهید. تمرینات صورت به افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی کمک می‌کنند و با از بین بردن سموم، خطوط و چین و چروک صورت را برطرف می‌نمایند.
آیا این تمرینات مثل کشیدن صورت عمل می‌کنند؟
به همین سادگی‌ها هم نیست؛ دستیابی به نتیجه دلخواه مستلزم دانستن این است که کدام بخش از صورت را هدف قرار دهید. روش پیشنهادی ما بر مبنای استراحت دادن به ماهیچه‌های صورت از جمله عضلات فک و دهان است. تقویت عضلات کوچک‌تر هم اهمیت زیادی دارد. این روش با ایجاد هماهنگی در بین عضلات فک و دهان باعث بهبود چهره شما می‌شود.
آیا می‌توانم از ماساژ استفاده کنم و همین نتایج را بگیرم؟
ماساژ برای پوست خوب است اما بافت عضلانی شما را بهبود نمی‌بخشد. درگیر کردن عضلات مختلف و بخش‌هایی از صورت کمک می‌کند در تمرینات آتی از عضلات بیشتری استفاده کنید. با این کار، خطوط اخمی که روی صورت‌تان دارید، به تدریج محو می‌شوند. چون هر بار عضلات بیشتری از صورت‌تان را تمرین می‌دهید.
چطور می‌توانم از افتادگی پوست گونه‌هایم جلوگیری کنم؟
شما می‌توانید با انجام عمل لیفت گونه، عضلات گونه خود را بکشید و تقویت کنید. نوک انگشتان‌تان را روی استخوان گونه بگذارید و آن را چند سانتی‌متر به سمت قفسه سینه بکشید. از انگشتان دست خود برای بلند کردن عضلات گونه به سمت بالا استفاده کنید و در این حین نفس بکشید. با باز نگه داشتن دهان‌تان کمی حالت کشش ایجاد کنید و مرتب دهان خود را باز و بسته کنید. این تمرین را ۵ تا ۱۰ بار تکرار نمایید.
اما گردن چروکیده‌ام چه می‌شود؟
پوست شل گردن نشان می‌دهد که عضلات صورت و به خصوص فک خود را دائما تحت فشار نگه می‌دارید. این تمرین را امتحان کنید: چانه را بالا بگیرید و هر دو دست خود را روی گلو بگذارید. حالا فک خود را بالا بگیرید، بدون آنکه سرتان را به عقب ببرید. فک خود را به سمت جلو ببرید تا احساس کشش کنید. برای اینکه سفتی عضلات گردن خود را احساس کنید، عمل بلعیدن را در این حالت تمرین کنید.
منبع: medicaldaily

رفع چین و چروک صورت با آلوورا و سیب زمینی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ