روش‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر چین و چروک-قسمت دوم

مهرناز زاوه
از سه چیز مضر دوری کنید: نور خورشید، دود و استرس. این سه عامل نقش قابل توجهی در شکل‌گیری چین و چروک سطحی پوست دارند.

در قسمت اول با روش‌هایی برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست آشنا شدید. در ادامه موارد دیگری را مرور می‌کنیم.
آیا تمرینات صورت از افتادگی پوست چانه جلوگیری می‌کنند؟
اولین قدم برای رفع افتادگی پوست چانه کاهش وزن است. چانه هم مثل دور کمر تحت تاثیر چربی‌های اضافی، تغییر فرم می‌دهد. تغییر فرم گونه‌ها اغلب به دلیل افتادن دندان و عدم جایگزینی آن رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این امر بهتر است از دندان مصنوعی استفاده کنید.
برای ترمیم چانه از طریق ورزش این تمرین را امتحان کنید: راست بنشینید، سرتان را به عقب برده و رو به سقف بمانید. سپس، لب پایینی خود را بالا بکشید و آن را تا حد امکان روی لب بالایی بگذارید و تا ۵ بشمارید. سپس استراحت کنید و سرتان را به حالت طبیعی برگردانید. این تمرین را ۲ بار در روز و هربار ۵ مرتبه تکرار کنید.
برای ترمیم پف زیر چشم‌هایم چه کار می‌توانم بکنم؟
یکی از دلایل اصلی پف‌کردگی زیر چشم انباشت آب و سموم در زیر چشم است. برای بهبود پوست اطراف چشم، نوک انگشتان‌تان را زیر ابرو بگذارید و به آرامی پلک خود را بکشید. سپس، پلک بالایی‌تان را به سمت پایین فشار دهید و تا ۵ بشمارید. این تمرین را ۲ بار تکرار کنید.
حالا نوک انگشتان را روی گوشه خارجی چشم‌تان بگذارید، در همان حال که پلک‌تان را پایین می‌آورید، انگشتان‌تان را به بالا بکشید.
آیا می‌توانم خطوط اخم را محو کنم؟
شما می‌توانید با تمرین دادن عضلات پیشانی به افزایش جریان خون در این بخش کمک کنید. برای این کار، هر دو انگشت سبابه خود را روی پیشانی بگذارید و فشار دهید. سپس به کمک ابروها به انگشتان‌تان فشار وارد کنید. این تمرین را ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید، استراحت کنید و ۵ بار دیگر تکرار کنید.
جنبه‌های منفی:
وندی لوئیس که یک متخصص زیبایی است، معتقد است که این تمرینات جنبه‌های منفی هم دارند. پیری صورت چیزی بیش از شل شدن عضلات صورت است. این عضلات مثل ورق‌های الاستیکی هستند که به صورت لایه‌ای روی استخوان صورت کشیده شده‌اند. تمرین دادن این عضلات کمکی به ترمیم رباط ها نمی‌کنند. از این رو، اگر عضلات صورت‌تان را بیش از حد دستکاری کنید، ممکن است باعث شل شدن آن شوید. تمرینات صورت نباید به عنوان جایگزین لیفت صورت یا گزینه‌ای بهتر از بوتاکس در نظر گرفته شوند.
تمرکز کنید و چین و چروک صورت‌تان را کاهش دهید
مدیتیشن با کاهش روند مرگ سلولی از رشد چین و چروک جلوگیری می‌کند. اگر برچسب روی کرم‌های ضد چین و چروک را خوانده باشید، احتمالا نام تلومراز را شنیده‌اید. تلومراز آنزیمی است که به سلامت سلول‌های شما کمک می‌کند و در بسیاری از لوسیون‌های گران قیمت پیدا می‌شود. مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که مدیتیشن موجب افزایش فعالیت تلومراز در بدن می‌شود.
تلومرها ساختارهای انتهایی کروموزوم هستند. هر بار که فرآیند تقسیم سلولی رخ می‌دهد، از طول آنها کاسته می‌شود و زمانی که طول آنها از حد مشخصی کمتر شود، آن سلول دیگر تقسیم نمی‌شود و می‌میرد. حفظ سطح تلومر و یا افزایش فعالیت‌‌های این آنزیم از سرعت مرگ سلول‌ها می‌کاهد. همین مرگ سلولی است که باعث بروز چین و چروک و سایر علائم پیری می‌شود.
هفت نکته مهم برای مراقبت از صورت
گردش خون‌تان را از طریق ورزش منظم افزایش دهید.
کمی روغن بذر کتان بخرید. این روغن بهترین منبع گیاهی برای اسیدهای چرب امگا۳ است که پوست شما را منعطف‌تر می‌سازند.
مراقب دندان‌های خود باشید؛ دندان‌ها به کمک استخوان فک، فرم و پوست صورت شما را در جای خود ثابت نگه می‌دارند.
زغال اخته بخورید. این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند.
تا می‌توانید مایعات بنوشید تا هیدراته بمانید.
از سه چیز مضر دوری کنید: نور خورشید، دود و استرس. این سه عامل نقش قابل توجهی در شکل‌گیری چین و چروک سطحی پوست دارند.
منبع: medicaldaily

رفع چین و چروک با روغن های صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ