۱۰ ترفند آرایشی برای زنان بالای ۴۰ سال از زبان گریمور معروف-قسمت دوم

مهرناز زاوه
هرچه شمع‌های روی کیک تولدتان بیشتر باشد، احتمال آنکه لب‌هایتان نازک‌تر به نظر برسد بیشتر است. اما برای بازگردادن آنها اصلا نیاز نیست از سوزن‌های تزریق استفاده کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول پیشنهاد‌های بابی براون، هنرمند، گریمور و مدیرعامل محصولات آرایشی کمپانی Bobbi Brown Cosmetics را می‌خوانیم که به شما کمک می‌کند زیبایی و جوانی ظاهرتان را حتی در سنین ۴۰ سالگی حفظ کنید.
۶.چطور می‌توان بدون تزریق، لب‌های پُرتری داشت؟
هرچه شمع‌های روی کیک تولدتان بیشتر باشد، احتمال آنکه لب‌هایتان نازک‌تر به نظر برسد بیشتر است. علت این مسئله، کمبود غده‌های چرب‌ساز و کاهش تراکم استخوانی است که باعث می‌شود به خاطر پوشش قوی کمتر در اطراف دهان، به سمت داخل کشیده شوند. اما برای بازگردادن تأثیر آنها اصلا نیاز نیست تا از سوزن‌های تزریق استفاده کنید. با استفاده از مداد لب با سایه‌ای کمی پررنگ‌تر از رنگ لبتان می‌توانید لبه‌های بیرونی لب را برجسته‌تر کنید و بعد با رژ لب کرمی که ته‌رنگ روشن‌تری دارد، مثلا قرمز ملایم یا رنگ هلویی، آن را پُر کنید تا به این شکل لب‌هایتان پُرتر به چشم بیاید. برای آنکه آنها را جذاب‌تر کنید، می‌توانید رویش را برق لبی بزند که حاوی ترکیب اُلیگوپپتید پالمیتول بوده و به افزایش میزان کلاژن کمک می‌کند.
۷.چطور می‌توان کرم پودر مناسبی انتخاب کرد؟
هیچ چیز بدتر و رعب‌آورتر از کرم‌پودری نیست که باعث شود ظاهرتان افتضاح به نظر برسد؛ ظاهری رنگ‌پریده و با چین و چروک فراوان. ترفندی که با استفاده از آن می‌توان از بروز چنین حالت نامساعد و نامطلوبی پیشگیری کرد، انتخاب کرم‌پودرها و پودرهایی است که ته‌رنگ زرد دارند. علتش هم آن است که بیشتر صورت‌ها، ته‌رنگ زرد دارند. اگر می‌خواهید به طور آزمایشی آن را استفاده کنید، بهتر است همراه با چند رنگ سایه امتحان کنید تا ببینید که کدام یک میزان زردی بیشتری نسبت به آبی یا قرمز دارند. 
۸.از رژگونه چطور استفاده کنیم تا شبیه دلقک‌ها نشویم؟
به احتمال زیاد دوست دارید صورتی زنده و پرشور داشته باشید – اما نه به شکلی که انگار می‌خواهید به سیرک بروید. برای آنکه رژگونه روی صورتتان خیلی صاف بنشیند، از یک مرطوب‌کننده صورت همراه با اسید هیالورونیک استفاده کنید که باعث می‌شود آب در سطح پوست جذب شده و حجم و درخشندگی آن حفظ شود. بعد این دو حرکت را انجام دهید: رژگونه کرمی هیدراته‌کننده را با ضربه‌های ملایم روی صورت و درست زیر استخوان گونه‌تان بگذارید و آن را به سمت بالا (یعنی مسیر رستنگاه مو) و عقب بمالید و در انتها رژگونه پودری را با سایه‌ای کمی تیره‌تر بر روی برجستگی گونه‌ها بمالید.
۹.چطور می‌توان ابروهای نازک را مرتب کرد؟
با آنکه ابروهای نازک شما چندان هم ظاهر بدی ندارند، اما هلال‌های نامتراکم آنها را می‌توان به جای آنکه ملال‌آور و صاف به نظر برسد، تمیز و یک‌دست درست کرد. راز قضیه در این است که به جای استفاده از موچین، موهای زائد را کوتاه کنید. تک تک کندن موها می‌تواند باعث ایجاد لکه‌هایی روی پوست شود، اما کاهش حجم، آنها را یکدست خواهد کرد. بهتر است این روش را انجام دهید: یک شانه ابرو بردارید و موها را به سمت بالا (یعنی سمت رستنگاه مو) شانه بزنید، بعد نوک موهایی را که از محور ابروها و هلال آنها خارج شده است با قیچی مخصوص کوتاه کنید. سپس آنها را به سمت پایین شانه بزنید و اگر تار موی اضافه‌ای خارج از محور هلالی ابرو به جا مانده با قیچی کوتاه کنید.
۱۰.چطور می‌توان میزان افتادگی پلک‌ها را کاهش داد؟
چشمان شما می‌تواند بهترین خصوصیت ظاهر شما باشد حتی اگر پلک‌هایتان به سرزندگی قبل نباشد. برائن پیشنهاد می‌دهد که پلک بالا و پائینتان را خط چشم بکشید، کمی نزدیک به خط مژه‌ها و بعد در کنج بیرونی پلک‌ها، سایه‌ای با رنگ ملایم مانند بزنید و آن را به سمت کنج داخلی بکشید تا یک‌دست شده و عمق بیشتری پیدا کند.
منبع: webmd

نکات مهم برای آرایش ابروهای خانم‌های بالای ۴۰ سال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ