نکات مهم برای آرایش ابروهای خانم‌های بالای ۴۰ سال

مهرناز زاوه
تکنیک‌های مرتبط با پیرایش و آرایش ابروها اغلب با گذشت زمان تغییر می‌کنند. اگر از تکنیک‌های درست برای پیرایش ابروهای‌تان استفاده کنید، دیگر نیازی نیست نگران بالا رفتن سن خود باشید.

تکنیک‌های مرتبط با پیرایش و آرایش ابروها اغلب با گذشت زمان تغییر می‌کنند. روش‌هایی که در دوران نوجوانی و جوانی برایتان کار می‌کردند، احتمالا در شرایط کنونی چندان موثر نخواهند بود. با افزایش سن، روند رشد موی ابرو در خانم‌ها کندتر شده و از حجم آنها کاسته می‌شود. به علاوه، بسیاری از تارهای مو سفید شده و نازک و نامنظم جلوه می‌کنند. ابروها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، چون پیرایش مناسب، رنگ کردن و ترمیم قوس آنها نقش بسزایی در کاهش سن و سال شما دارد. اگر از تکنیک‌های درست برای پیرایش ابروهای‌تان استفاده کنید، دیگر نیازی نیست نگران بالا رفتن سن خود باشید.
پیرایش ابرو: ابروهای خانم‌ها مانند آقایان با افزایش سن رشد طولی پیدا می‌کنند و موی زائد در می‌آورند. بنابراین، در وهله اول آنها را پیرایش کنید تا موهای اضافی از بدنه ابروهای‌تان جدا شوند و دیگر نیازی به استفاده از موچین یا موم نداشته باشید.
قوس ابرو: قرار دادن قوس ابروها در جای مناسب به فرم بهتر چهره شما کمک کرده و چارچوب مناسبی برای چشم‌های‌تان ایجاد می‌کند. اگر در آرایش قوس ابرو اشتباه کنید، چندین سال مسن‌تر به نظر خواهید رسید. یک قوس ابروی بی‌عیب و نقص به معنای آن نیست که دو نیم دایره کامل روی صورت داشته باشید. شاید چنین قوس‌هایی جالب توجه باشند، اما ما دیگر در دهه ۷۰ زندگی نمی‌کنیم.
پر کردن ابروها: اگر نیاز دارید بعضی از جاهای خالی ابروها را پر کنید، معطل نکنید. ابروهای نازک و خالی شما را مسن‌تر از سن واقعی‌تان جلوه می‌دهند. در حالی‌که ابروهای پر‌پشت شما را جوان‌تر نشان خواهند داد. برای پر کردن ابروها می‌توانید از یک مداد نرم استفاده کنید.
پوشاندن موهای خاکستری: اگر موی ابروهای شما خاکستری شده، از رنگ موی سر برای پوشاندن آنها استفاده نکنید. برای این کار می‌بایست از رنگ‌های ملایم مخصوص ابرو استفاده کنید که تا چند هفته دوام دارند. همچنین می‌توانید از ریمل مژه و ابرو نیز برای پوشاندن موهای خاکستری استفاده کنید. ریمل نتیجه فوری دارد، اما نهایتا یک روز دوام می‌آورد.
بازیابی ابروها: اگر ابروهای شما رشد نامنظمی دارند، از سرم‌های تقویتی ابرو استفاده کنید. این سرم‌ها به رشد ابروها کمک کرده و از ریزش آنها جلوگیری می‌کنند. استفاده از لوازم آرایشی تاثیر بسزایی دارد، اما هیچ چیز جای موهای واقعی را نمی‌گیرد.
منبع: about

چگونه ابرو و مژه‌های بی‌نقصی داشته باشیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ