تجویز دارو با توجه به مزاج فرد!

faateme1366
درمان‌های ساده‌ای مانند استفاده از اسطوخودوس، گل گاوزبان، نعناع و... توسط مادران و مادربزرگ‌های ما به ارث رسیده و همه ما آنها را تجربه کرده و از نتایج آن آگاه‌ایم، اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که شرکت‌ها و عرضه‌کننده‌های متنوعی پا به میان نهاده‌اند و داروهای گیاهی مختلفی را برای درمان بیماری‌ها ارائه می‌دهند. داروهای گیاهی‌ای که آنها را هم پزشک باید تجویز کند ولی بیمار فقط با یک آگهی تبلیغاتی یا توصیه دوستان آنها را تهیه می‌کند، غافل از اینکه حتی طرز مصرف درست داروی گیاهی را نمی‌داند.

داروهایی گیاهی باید با توجه به مزاج افراد تجویز شود. مثلا فردی که مزاج گرم دارد درصورت استفاده از زیره یا دارچین دچار عارضه می‌شود. داروهای گیاهی معمولا عوارض زیادی ندارند ولی اشتباه در مصرف باعث ایجاد عوارض می‌شود. به همین دلیل است که داروهای گیاهی باید با توجه به شرایط مزاج بیمار که پزشک متخصص طب سنتی تشخیص می‌دهد، تجویز شوند. همه افرادی که به داروهای گیاهی علاقه دارند باید مزاجشان را بشناسند و با توجه به آن داروی گیاهی مناسبی را مصرف کنند. همچنین مصرف کنندگان باید واقع‌گرا باشند، مثلا اگر به آنها بگویند زیره باعث دفع سنگ کلیه می‌شود، حرف بی‌ربطی نیست ولی اینکه از داروهای گیاهی به‌عنوان درمان‌کننده سرطان استفاده شود، کار خطرناک و بی‌‌معنایی است.

     مصرف داروی گیاهی به مدت طولانی بدون نظر پزشک ممنوع است، مگر اینکه اجازه آن از سوی پزشک داده شده باشد. داروهای گیاهی که تهیه می‌شوند باید حتما استاندارد و متعلق به شرکت‌های معتبر باشند.

دکتر محمد فصیحی

محقق طب سنتی

منبع: هفته نامه سلامت

طب سنتی برای هر فصلی چه توصیه ای دارد؟ً

گیاهان دارویی مؤثر در کاهش چربی خون

معجزه خوردن عرق بید مشک با خاکشیر!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ