شما سیگار میکشید، فرزندتان به چه مبتلا میشود؟

faateme1366
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، مادرانی که در دوران جنینی فرزند دخترشان و در طول دوران بارداری خود سیگار می‌کشند، علاوه بر آسیب‌ها و خطرات ناشی از کشیدن سیگار، خطر مبتلا شدن فرزند خود را در بزرگسالی به دیابت افزایش می‌دهند .چرا که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل شیمیایی زیست‌محیطی پیش از تولد و در دوران جنینی رابطه مستقیمی با ابتلای به دیابت در بزرگسالی داشته و به آن کمک می‌کند.

محققان در این پژوهش‌ها به جمع‌آوری اطلاعات و داده‌هایی در مورد سیگار کشیدن والدین تعدادی از دختران و بررسی فاکتورهائی مانند نژاد، شغل، گزارش دیابت والدین و وزن بدن آنها پرداختند. اعضای این تیم پژوهشی،از طریق مصاحبه تلفنی، بازدید در منزل این اطلاعات را گردآوری کرده‌اند تا دریابند که چگونه این گروه از زنان در خطر دیابت بوده و شرایط این بیماری در آنها چگونه است.

       قابل توجه است که در این پژوهش‌ها مشخص شد سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری ارتباط قوی‌تری در خطر ابتلای دختران به دیابت در بزرگسالی، نسبت به سیگار کشیدن پدر در این دوران دارد.

       پژوهشگران هم‌چنین برآورد کرده‌اند که اثر سیگار کشیدن والدین پس از تنظیمات وزن دختر هنگام تولد یا شاخص توده بدن فعلی، باقی می‌ماند و در افزایش خطر ابتلای آنان به دیابت در بزرگسالی موثر است.

       به طور کلی اثر مخرب سیگار بر جنین در جنبه‌های متعددی غیرقابل انکار بوده و توصیه می‌شود زنان باردار برای جلوگیری از خطر احتمالی ابتلای فرزندانشان به دیابت در بزرگسالی، از سیگار کشیدن در این دوران خودداری کنند .

منبع: روزنامه سپید

سیگار و کاهش بینایی!

بعد از ترک سیگار چی بخوریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ