لبنیات سنتی نخرید! +دلایل مهم

jalalvand
رئیس جامعه دامپزشکان از مردم خواست توصیه دامپزشکان در مورد مسائل مختلف بهداشتی به‌خصوص بهداشت مواد غذایی را جدی بگیرند!

وی گفت: «ما توصیه‌های زیادی درباره نحوه تهیه، خرید و نگهداری گوشت و مرغ سالم و بهداشتی داشته‌ایم و در مورد خرید لبنیات فله هشدار داده‌ایم.

لبنیات فله که با عنوان لبنیات سنتی در سطح شهر به فروش می‌رسند و اتفاقا مشتریان زیادی هم دارند، مورد تایید ما نیستند.

مردم باید بدانند شیری که به صورت فله‌ای و بدون شناسنامه عرضه می‌شود، نه‌تنها خواص بیشتری ندارد، بلکه به‌دلیل بار میکروبی بالایی که داشته‌، نتوانسته وارد کارخانه‌های لبنیات صنعتی شود، وگرنه این مساله به نفع دامداران است که محصول شیر خود را به کارخانه‌های لبنی بفروشند.

زیرا کارخانه خرید مطمئن و مستمری دارد اما کارخانه‌ها، شیرهای با کیفیت پایین و بار میکروبی بالا که حاوی فلزات سنگین و آنتی‌بیوتیک هستند را خریداری نمی‌کنند تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

در نتیجه دامدارانی که نکات بهداشتی را در زمینه دام و محصول آن رعایت نمی‌کنند، مجبورند شیرهای خریداری‌نشده به وسیله کارخانه‌های لبنی را به دلالان بفروشند که در نهایت با عنوان لبنیات سنتی و بدون شناسنامه وارد بازار می‌شود.»

دکتر محبی تصریح کرد: «با توجه به بار بالای میکروبی در لبنیات سنتی، امکان ابتلای مصرف‌کنندگان به بیماری‌هایی مانند تب مالت بالاست و بیمار هیچ مدرکی برای دادخواهی و شکایت ندارد.

در حالی که تمام محصولات لبنی کارخانه‌ای، علاوه بر بهداشتی‌بودن محصول، حاوی تاریخ تولید، انقضا و شناسنامه معتبر هستند.

اعتقاد من این است همان‌طور که ما نمی‌توانیم دست یک فرد غریبه را در خیابان بگیریم و به‌عنوان مهمان به خانه ببریم باید در خرید مواد غذایی منزل هم دقت کرده و انواع شناسنامه‌دار و معتبر آنها را تهیه کنیم.»

منبع: سلامت

لینک مرتبط: بستنی سنتی نخورید!

آیا این باور که همه باید هر روز یک لیوان شیر بخورند درست است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ