راهنمای انتخاب بهترین رژگونه با توجه به رنگ و فرم صورت-قسمت اول

مهرناز زاوه
تشخیص این‌که کدام رنگ رژ گونه برای ته‌رنگِ پوست سرد یا گرمتان کارایی بیشتری دارد، تغییر عمده‌ای در بهترین انتخابتان به همراه خواهد داشت.

زمانی که تمام رژگونه‌های آرایشی را امتحان می‌کنید، یافتن رژگونه‌ای که به جای ظاهر مسخره و افتضاح، باعث درخشندگی طبیعی صورتتان شود کار دشواری خواهد بود. تشخیص این‌که کدام رنگ برای ته‌رنگِ پوست سرد یا گرمتان کارایی بیشتری دارد، تغییر عمده‌ای در بهترین انتخابتان به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید رنگ پوستتان را شناسایی کنید تا بتوانید بهترین رژگونه را برایش انتخاب کرده و رنگ صورتتان را روشن‌تر کنید.
برای انتخاب بهترین رنگِ رژگونه، نخست این مسئله را تشخیص دهید که ته‌رنگِ پوستتان گرم است یا سرد. برای مثال اگر ته‌رنگِ پوستتان سرد باشد، رژگونه‌ای با رنگ گرم با آن همخوانی نخواهد داشت، در حالی‌که رژگونه‌ای با ته‌رنگ سرد درخشندگی بیشتری به پوستتان خواهد داد.
با پوشیدن یک تی‌شرت سفید و ایستادن در مقابل آینه با پس‌زمینه سفید، می‌توانید رنگِ پوستتان را تشخیص دهید. تا جایی که می‌توانید سعی کنید اطرافتان چیزهای سفید باشد. بعد از نگه داشتن یک لباس یا گردن‌بند طلایی در زیر صورتتان، یک لباسِ نقره‌ای یا گردن‌بند نقره‌ای نگه دارید تا تشخیص رنگ پوست برایتان راحت‌تر باشد. کدام یک بیشتر به شما می‌‌آید؟ اگر نقره‌ای بیشتر به شما می‌آید، پس ته‌رنگِ پوستتان سرد است و اگر طلایی برازنده شماست، پس ته‌رنگ پوستتان گرم خواهد بود، و اگر هم هر دو رنگ به پوستتان می‌‌آید پس باید گفت که رنگِ پوستتان خنثی‌ست. 
رژگونه‌هایی که در خانواده هلویی و مرجانی قرار دارند بیشتر برای ته‌رنگ‌های گرم مناسب‌اند؛ در حالی‌که صورتی خالص و رنگ‌های قرمز بر روی پوست‌های با ته‌رنگ سرد بیشتر خود را نشان می‌دهد. 
رژگونه‌ها به شکل موس، رنگیزه‌ای، پودری، کرمی و چسبان وجود دارند. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، رژگونه‌های به فرم موس، رنگیزه‌ای و کرمی برای آن بسیار عالی خواهد بود و در کل باعث می‌شود پوست حالت زنده و درخشان پیدا کند. این نوع رژگونه‌ها به خوبی ترکیب شده و در تمام روز ماندگاری خود را حفظ می‌کنند. اگر پوستتان حالت چرب دارد، رژگونه‌ی پودری باعث کاهش درخشندگی آن شده و با کرم‌پودرتان به خوبی ترکیب می‌شود. اگر می‌خواهید آرایش مختصری روی صورتتان داشته باشید، می‌توانید بی‌آنکه کرم‌پودرتان از بین برود رژگونه‌ را پاک کنید.
زمانی که رنگِ پوستتان را تشخیص دادید، می‌توانید متناسب با فصل، رنگ رژگونه مورد نظرتان را انتخاب کنید. بهار فرصتی عالی برای امتحان کردن رنگ‌های روشن‌تر است. فرقی نمی‌کند که از رنگ‌های زنده و درخشان استفاده کنید یا رنگ‌های خنثی و نرم یا حتی رنگ‌های کم‌رنگ، بهتر است رنگِ رژگونه شما بهترین هم‌خوانی را با لباستان داشته باشد.
چند نمونه از رنگ‌های بهاری:
-رژگونه کرمی صدفی: این رنگِ خنثی با هر نوع لباس در رنگ‌های مختلف هم‌خوانی داشته و ست خواهد بود،‌ اما بهتر است آن را با رنگ‌های پررنگ امتحان کنید.
-رژگونه مومی صورتی: آیا لباستان به رنگ کم‌رنگ یا خنثی است؟ پس بهتر است برای صورتتان از رژگونه صورتی استفاده کنید چرا که با پوستتان بیشتر هم‌خوانی خواهد داشت.
-رژگونه چسبی مرجانی: اگر لباس سفید، کتانِ راه‌راه و یا حتی مدل گل‌دار پوشیده‌اید، استفاده از رژگونه‌های مرجانی روی صورت بهترین گزینه برای حفظ درخشندگی آن بدون بر هم خوردن ست لباس‌هایتان خواهد بود.
-رژگونه پودری به رنگِ قاصدکی: پودرهای روشن‌کننده با هر رنگی هم‌خوانی دارند؛ چرا که آنها رنگ‌های افزودنی ملایم و خفیفی هستند که به صورتتان اضافه می‌شوند. مهم نیست که رنگ یا ته‌رنگ پوستتان چیست، پودرهای روشن‌تر باعث از بین رفتن سایه‌های صورت شده و سایه‌های ظریف‌تر و ملایم‌تری روی صورت به جا می‌گذارد. 
-رژگونه موسی با مایه‌های صورتی یا ساتن هلویی: رنگ‌های صورتی روشن‌تر برای تکمیل لباس‌هایی با رنگ شربتی، صورتی پررنگ و حتی رنگ‌های خنثیِ ساده بسیار مناسب‌اند. استفاده از این رنگ‌ها، ساده‌ترین روش برای روشن‌تر کردن صورت است.
منبع: webmd

۱۰ ترفند آرایشی برای زنان بالای ۴۰ سال از زبان گریمور معروف

اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ