احساس افسردگی می‌‌کنید؟ تقصیر سطح قند خون‌تان است

مهرناز زاوه
خلق و خوی یک دیابتی ممکن است هر دقیقه و هر لحظه تغییر کند. بنابراین، عدم کنترل نوسانات خلقی می‌تواند شرایط بیمار را به خطر بیاندازد.

دیابت تنها به مدیریت سطح قند خون محدود نمی‌شود، بلکه دائما شما را خسته و درمانده می‌کند. حتما یک دوست یا آشنای دیابتی دارید که بدون دلیل تحریک می‌شود. در این شرایط، سخت است بگوییم که مشکل از کجا آب می‌خورد. علائم شایع دیابت بعضا مشابه علائم تب و آنفولانزا هستند.
حقایق را دریابید
زندگی برای یک فرد دیابتی یک چالش دائمی است. انسولین، رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی از جمله مواردی هستند که به کنترل بیماری کمک می‌کنند. در واقع، داشتن یک الگوی غذایی، مصرف داروهای مناسب و تغییر شیوه زندگی، بیمار را تا مدت‌ها از علائم شایع این بیماری مصون می‌دارد.
خلق و خوی‌تان را کنترل کنید
از آنجایی که نوسانات خلقی بر کیفیت زندگی با شما و سایر اعضای خانواده اثر می‌گذارند، باید هرچه سریع‌تر به فکر کنترل آن باشید.
سطح قند خون‌تان را کنترل کنید
شاید فکر کنید گفتنش راحت است. اما اگر بیمار دارو نخورد و رژیم غذایی‌اش را رعایت نکند، مواجهه با نوسانات خلقی ناشی از نوسان سطح قند خون اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
احساسات‌تان را بروز دهید
نوسانات خلقی بیشتر در مواقعی رخ می‌دهند که فرد بیمار قادر به ابراز احساسات خود نباشد. بنابراین اگر احساس خستگی دارید یا نمی‌توانید تمرکز کنید، بهتر است احساسات درونی‌تان را بروز دهید.
تحرک داشته باشید
ورزش بهترین راه ممکن برای مدیریت دیابت و کنترل نوسانات خلقی است. پیاده‌روی، دوی آهسته و ورزش‌های ایروبیک به کنترل قند و تثبت عملکرد شناختی مغز کمک می‌کنند.
مراقبه را امتحان کنید
مراقبه به مدیریت خلق و خو کمک می‌کند و باعث می‌شود که به هر چیزی عینی‌تر بنگرید و کمتر دچار احساسات شوید.
خلق و خوی یک دیابتی ممکن است هر دقیقه و هر لحظه تغییر کند. بنابراین، عدم کنترل نوسانات خلقی می‌تواند شرایط بیمار را به خطر بیاندازد. پس اگر احساس افسردگی می‌کنید و دیابت دارید، برخیزید و کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرید.
منبع: thehealthsite

افزایش خطر بروز سلولیت در بیماران دیابتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ