بزرگ شدن لوزه ها و تاثیر آن بر بیش فعالی

a.mahammadi
یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، با اشاره به تاثیر بزرگ شدن لوزه‌ها در بدن، گفت: این مساله در کودکان سبب بیش‌فعالی و عدم تمرکز و در بزرگسالان مشکلات قلبی و فشار خون را به همراه دارد.

مهدی خواجوی اظهار داشت:‌ لوزه‌ها یکی از بافت‌های سیستم لنفاوی در بدن به شمار می‌رود که در ته حلق پشت بینی و دهان حلقه‌های لنفاوی را داریم.

وی با بیان اینکه سیستم لنفاوی حلقه دفاعی بدن به شمار رفته و عفونت، همچنین مواد زاید را تشخیص داده و واکنش نشان می‌دهد،‌گفت: انسان در حلق و محدوده سر و گردن تعداد زیادی از این بافت‌های لنفاوی را دارد.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ بافت غده لنفاوی به طور کلی در بدن وجود دارد، افزود: اگر این حلقه به خودی خود مزاحم برای بدن شود و یا به عبارتی بزرگ‌تر از اندازه معمولی باشد، مشکلات زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد از جمله اینکه ابتدا راه هوایی را مختل کرده و سبب بروز مشکل در تنفس می‌شود.

خواجوی با بیان اینکه بلع و تکلم با بزرگ شدن حلقه لنفاوی در محدوده حلق و گردن با مشکل نیز مواجه می‌شود، اضافه کرد: البته در شایع‌ترین موارد با اختلال در غدد لنفاوی راه هوایی مسدود می‌شود و در کودکانی که لوزه‌ها به ویژه لوزه سوم بزرگ شود، راه تنفس از طریق بینی بسته شده و کودک مجبور به تنفس از راه دهان می‌شود.

منبع: روزنامه آرمان

نشانه های بزرگی لوزه سوم و درمان آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ