چرا نمی توانیم در برابر چیپس مقاومت کنیم؟

a.mahammadi
چیپس؛ میان وعده ای که اغلب ما نمی توانیم در برابر آن مقاومت و به نگاهش کردن بسته اش بسنده کنیم؛ اما این علاقه از کجا می آید؟ چه می شود که بیشتر مردم با نگاه کردن به چیپس های شور تاب و توان خود را از دست می دهند؟

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی- شاید برایتان عجیب باشد ولی 61 درصد از مردم در مواقع حساس و پر فشار زندگی اگر با یک ظرف چیپس مواجه شوند بی اختیار به سمتش می روند و شروع به خوردنش می کنند. رفتاری که تنها مربوط به طعم لذیذ این خوراکی نه چندان می شود. بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده، زمانی که انسان در موقعیت های استرس زا قرار می گیرد بیش از آنکه به خوردن خوراکی های شیرین و شکلات تمایل داشته باشد به سمت خوراکی های نمکین می رود.

چنین تمایلی از آن جهت است که نمک تأثیر شگرفی در کاهش ترشح هورمون های استرس زا در بدن از جمله کورتیزول دارد، هورمونی که بلافاصله با پدید آمدن احساس اضطراب و نگرانی در بدن افزایش می یابد. مسأله مهم این است که بدن ما به مقدار زیادی نمک برای کم شدن هورمون های استرس زا نیازی ندارد، کافی است یک تا دو درصد سدیم بدن بالا برود تا ما روند کاهش اضطراب را شاهد باشیم؛ ولی طعم لذیذ چیپس مانع دست کشیدن از آن می شود و ما را خوردن تمام محتویات بسته وادر می کند.

در واقع، بدن ما با مصرف خوراکی های نمکین حدی از آرامش و راحتی را تجربه می کند که کنار گذاشتن ظرف چیپس را سخت می کند. بنابراین، اگر شما هم هر چه می کنید نمی توانید از خوردن چیپس منصرف شوید خودتان را خیلی سرزنش نکنید؛ چراکه این خوراکی استرس های شما را کاهش می دهد ولی به یاد داشته باشید مصرف بیش از آن اندازه می تواند آسیب های گاهی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

منبع: شفقنا زندگی

چیپس بد است؛ چیپس خانگی بدتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ