۱۰ روش سرگرم‌کننده برای تناسب اندام-قسمت دوم

مهرناز زاوه
خیلی‌ها طاقت ندارند برای کاهش وزن صبر کنند. هر کسی دوست دارد سریع به نتیجه دلخواهش برسد و لاغر شود. بنابراین، برنامه‌ای منسجم برای خود تعیین کنید تا سریع‌تر نتیجه بگیرید، نه آنکه ۶ ماه برای دست‌یابی به نتیجه دلخواه منتظر بمانید.

در ادامه‌ی قسمت اول می‌توانید با در نظر گرفتن نکات زیر مسیر تناسب اندام را برای خودتان سرگرم‌کننده بسازید.
۵. موسیقی گوش کنید
هر کسی آهنگ‌های مورد علاقه خاص خود را دارد که با گوش دادن به آنها تحریک می‌شود و به جنب و جوش می‌افتد. آدرنالین بهترین دوست تمرینات شماست. پس دفعه بعدی که برای تمرین به باشگاه می‌روید، آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را هم با خودتان ببرید.
۶. به خودتان انگیزه بدهید
اهداف تناسب اندام خود را تعیین کرده و برای دست‌یابی به آنها تلاش می‌کنید. تبریک! اما چه پاداشی خواهید گرفت؟ هیچ چی؟ البته که نه. تناسب اندام مزایای زیادی دارد. از این رو، تحمل کمی سختی ارزشش را دارد.
خیلی‌ها طاقت ندارند برای کاهش وزن صبر کنند. هر کسی دوست دارد سریع به نتیجه دلخواهش برسد و لاغر شود. بنابراین، برنامه‌ای منسجم برای خود تعیین کنید تا سریع‌تر نتیجه بگیرید، نه آنکه ۶ ماه برای دست‌یابی به نتیجه دلخواه منتظر بمانید. تا زمانی که بر اهداف‌تان متمرکز باشید، می‌توانید به هر پاداشی فکر کنید. اما پاداش‌ها نباید دستاوردهای شما را بی‌اثر کنند. بنابراین، بهتر است خوردن بستنی را کنار بگذارید تا دیگر وزن اضافه نکنید. در عوض، برای آخر هفته به سفر بروید یا یک کفش جدید بخرید. هر پاداشی که برای خود در نظر می‌گیرید، باید شما را در ادامه راه با انگیزه نگه دارد.
۷. مثلا برای شرکت در یک مسابقه تمرین کنید 
وقتی برای یک رویداد ورزشی تمرین می‌کنید، آدرنالین خون‌تان بالا می‌رود و هیجان و انتظار وارد برنامه تناسب اندام شما می‌شود. مجبورید به خودتان ثابت کنید که از پس این کار بر می‌آیید. از آنجایی که رویدادهای ورزشی برنامه‎ریزی مشخص دارند، نمی‌توانید مثل همیشه تنبلی کنید. اگر قبل از این هرگز برای یک مسابقه تمرین نکرده‌اید، با تمرینات سبک شروع کنید. مثلا ۵ کیلومتر بدوید و عملکرد خود را بررسی کنید. اگر مشکلی نبود، چه بهتر! چالش بعدی را امتحان کنید. این بار ۹ تا ۱۸ کیلومتر بدوید یا در یک جاده دشوار دوچرخه‌سواری کنید. حداقل ۱۰ تا ۱۲ هفته تمرین کنید و نمودار پیشرفت خود را ترسیم کنید. توجه داشته باشید؛ هر تمرینی که می‌گذرانید، شما را یک گام به عبور از خط پایان نزدیک‌تر خواهد کرد.
۸. یک تیم تشکیل دهید
اگر فکر ورزش کردن در کنار غریبه‌ها در باشگاه شما را اذیت می‌کند، باشگاه را کنار بگذارید و با یک تیم ورزشی محلی تمرین کنید. به این ترتیب، از مزایای رفاقت و رقابت برخوردار می‌شوید و انگیزه بالایی برای تمرینات به دست می‌آورید. تمرینات از پیش تعیین‌شده و تدوین یک برنامه ورزشی به شما کمک خواهد کرد که در مسیر تناسب اندام ثابت‌قدم باشید. از آنجایی که سطح تناسب اندام و مهارت‌های شما در موفقیت تیم دخیل است، انگیزه بیشتری برای کار کردن خواهید داشت تا بیش از آنچه در تمرینات انفرادی انجام می‌دادید، در تمرینات تیمی مشغول باشید.
۹. ورزش را به یک امر خانوادگی بدل کنید
نشستن سر میز شام پس از یک روز پرمشغله کاری، تنها راه برقراری ارتباط با همسر و بچه‌ها نیست. سعی کنید تناسب اندام را به یک سنت خانوادگی تبدیل کنید. حیاط خلوت پتانسیل زیادی برای این کار دارد. یک حلقه بسکتبال در حیاط خلوت نصب کنید و همسرتان را برای بازی به چالش بکشید. همچنین می‌توانید با نصب تجهیزات لازم به بازی والیبال یا بدمینتون بپردازید و از اعضای خانواده به عنوان یک تیم استفاده کنید. با این کار می‌توانید بدون نیاز به باشگاه ورزشی در حیاط خلوت خانه به راحتی وزن کم کنید. یکی از مزایای ورزش کردن در خانه این است که در آب و هوای بارانی و شرایط جوی نامناسب نیز از تمرین باز نمی‌مانید.
۱۰. حیوانات خانگی را نیز وارد تمرینات خود کنید
آیا حیوان خانگی‌تان نیز اضافه وزن دارد؟ حیوانات نیز مثل انسان‌ها به ورزش و تحرک نیاز دارند. بیرون بردن سگ برای پیاده‌روی این شانس را به شما می‌دهد که سایز باسن‌تان را کاهش دهید. سافت‌بال، فوتبال، بسکتبال و تنیس دو نفره نیز مناسب‌اند. اگر در محل زندگی شما تیمی نیست که با آن ورزش کنید، خودتان وارد عمل شوید و یک تیم ورزشی درست کنید.
منبع:‌ lifescript 

۱۰ تمرین ساده برای داشتن شکم شش تکه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ