۱۰ روش سرگرم‌کننده برای تناسب اندام-قسمت اول

مهرناز زاوه
در این مطلب قصد داریم با ارائه ۱۰ نکته به شما کمک کنیم که تمرینات ورزشی خود را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید.

وقتی بچه‌ها مشغول بازی و ورزش هستند، از آن لذت می‌برند. حالا از یک فرد بزرگسال بخواهید چند حرکت ژیمناستیک انجام دهد. خواهید دید که با نگاهی متعجب به شما می‌نگرد و می‌گوید: «حتما شوخی‌ات گرفته!». شما می‌توانید با در نظر گرفتن ۱۰ نکته زیر مسیر تناسب اندام را برای خودتان سرگرم‌کننده بسازید.
نحوه ورزش کردن هیچ ارتباطی با کسب انگیزه برای ورزش کردن ندارد. شما می‌توانید در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کنید یا در مسابقه دوی ماراتن شرکت کنید. به علاوه، می‌توانید با بالا و پایین پریدن در اتاق نشیمن خود نیز حدودا هزار کالری بسوزانید.
پس چرا تا به حال دست به کار نشده‌اید؟
نداشتن انگیزه، عامل اصلی بسیاری از مشکلاتی است که بزرگسالان برای تناسب اندام دارند. ورزش فقط سرگرمی نیست و گاهی اوقات خسته‌کننده و طاقت‌فرسا می‌شود. اما راز کسانی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و برای ورزش کردن بیرون می‌روند، چه می‌تواند باشد؟ آنها ورزش را به کاری سرگرم‌کننده بدل می‌کنند. در این مطلب قصد داریم با ارائه ۱۰ نکته به شما کمک کنیم که تمرینات ورزشی خود را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید.
۱. از عادت‌های قدیمی دست بکشید
فقط از تردمیل، دوچرخه و دستگاه‌های باشگاه استفاده نکنید. تنوع، رمز موفقیت در مسیر تناسب اندام است. بنابراین چند انتخاب هیجان‌انگیزتر داشته باشید. طناب بخرید و ببینید آیا هنوز هم مثل گذشته قادر به طناب زدن هستید یا نه. کار کردن با توپ تعادل نیز موثر خواهد بود. در هر صورت، تا زمانی که تمرینات ورزشی شما سرگرم‌کننده باشند، مشکلی برای سوزاندن کالری نخواهید داشت.
۲. از خانه بیرون بزنید
محیط بیرون از خانه، بزرگ‌ترین زمین بازی برای شما در کل جهان است. اطراف شهر بچرخید و پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی جدید را شناسایی کنید. بسیاری از مکان‌ها برای قرار گذاشتن عالی هستند. شما می‌توانید دوست‌تان را برای ملاقات به این مکان‌ها ببرید.
فکرش را نکنید که همینطور رانندگی کنید و به یک جای مناسب برسید. یک شلوار مناسب و یک پیراهن راحت، آفتاب‌گیر، دستکش و زانوبند بردارید و در گل و لای ورزش کنید. سوزاندن کالری در زمین‌های خاکی موثرتر خواهد بود.
۳. برای تناسب اندام در تقویم خود وقت بگذارید
آیا زمان کافی برای  تناسب اندام ندارید؟ یک تیر و دو نشان بزنید! ورزش کردن با دوستان باعث لذت بردن از تمرینات می‌شود و از حواس‌پرتی ممانعت می‌کند. در این شرایط، آن‌قدر مشغول هستید که نمی‌فهمید در عین خوش‌گذرانی و صبحت کردن دارید کالری می‌سوزانید. با دوستان خود در کلاس سالسا ثبت‌نام کنید یا به باشگاه مشت‌زنی بروید. همچنین می‌توانید از وقت ناهارتان به نحو احسن استفاده کرده و قبل از صرف غذا کمی پیاده‌روی کنید.
۴. از نشستن پای تلویزیون دست بکشید
آیا هر روز زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌کنید؟ با این کار نمی‌توانید به اهداف کاهش وزن خود دست یابید. بر اساس مطالعه محققان دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۳، تماشای تلویزیون به مدت ۲ ساعت در روز خطر ابتلا به چاقی را به میزان ۲۳ درصد افزایش می‌دهد. این در حالی است که خانم‌ها به طور متوسط ۵ ساعت از وقت خود را در روز صرف تماشای تلویزیون می‌کنند. این بدان معنی است که در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
چرا تلویزیون برای شما نامناسب است؟ کافی است برای یک مدت طولانی تنها سرگرمی‌تان تماشای تلویزیون باشد، تا به سرعت وزن زیاد کنید. اگر معتاد تلویزیون هستید، اتاق نشیمن خود را به یک باشگاه ورزشی تبدیل کنید. یک تردمیل بخرید یا با مربی مجازی به انجام تمرینات ورزشی بپردازید.
منبع:‌ lifescript 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

۸ راه میان‌بر برای آب کردن چربی شکمی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ