چه تخلفاتی در آرایشگاه های زنانه در حال وقوع است

jalalvand
تا حالا دیده‌اید کسی برود مغازه الکتریکی و بگوید آقا آب هویج دارید؟! یا کسی نانوایی بزند و در کنارش موتور ماشین هم تعمیر کند؟ اما خب گویا در برخی جاها چنین اتفاقاتی در حال رخ دادن است، کجا؟ مثلا آرایشگاه‌های زنانه که اگرچه فقط باید در حوزه آرایشی به بانوان خدمات ارائه کنند، اما این روزها یکی از بزرگ‌ترین آسیب آرایشگاه‌های زنانه، دخالت مستقیم و غیرمستقیم آرایشگران در امور پزشکی است که سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

چه تخلفاتی در آرایشگاه های زنانه در حال وقوع است

انجام تاتو و خالکوبی، بوتاکس، تجویز و فروش داروهای لاغری و چاقی، الکترولیز، لیزردرمانی، هیدرودرمی، پلینگ پوست، سوراخ کردن گوش و بسیاری دیگر از موارد، تنها نمونه‌ای از اقدامات و دخالت آرایشگران در امور پزشکی است.

درحالی که به‌طور کلی تبلیغ و انجام اقداماتی که به منظور زیبایی صورت می‌گیرد و جنبه درمانی دارد یا می‌تواند به پوست آسیب برساند، در این اماکن ممنوع است.

این موارد ضمن این‌که می‌تواند موجب آسیب زدن به زیبایی فرد شود، می‌تواند خطر بروز عفونت‌های سطحی و عمقی و همچنین انتقال بیماری‌های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت را نیز در پی داشته باشد.

پس اگر شما هم گذارتان به چنین جاهایی افتاد، گول تعریف‌ها و قیمت احتمالا مناسب‌ترشان را در مقایسه با مراکز درمانی نخورید؛ چون ممکن است حسابی پشیمان شوید.

به‌عبارتی در بسیاری از موارد تنها به دلیل این‌که هزینه آرایشگاه‌ها برای انجام اعمال زیبایی کمتر است، افراد به جای مراجعه به کلینیک‌های تخصصی درمانی به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. آرایشگاه‌ها نیز به دنبال جذب درآمد هستند و از این نوع رویکرد مردم استقبال می‌کنند.

 

خطرناک‌ترین بیماری‌های آرایشگاه‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ