داستان کانال های همسریابی در تلگرام(بخش دوم)

پانته آ توتونپیان
دیدگاه دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره این موضوع...

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

تجربه ناکام عضویت در کانال همسر یابی
احمقانه‌ترین تصمیم عمرم را گرفتم
پگاه 34‌ساله و دیپلمه است. او که حدود 7ماه پیش از طریق یکی از دوستانش به یکی از کانال‌های همسریابی معرفی شده، می‌گوید: برای ورود به کانال 20‌هزار تومان پرداخت کردم و مشخصات خودم را ارائه دادم اما از آنجا که می‌خواستم اطلاعات شخصی‌ام به‌صورت خصوصی نزد ادمین باشد، مجبور شدم 30‌هزار تومان دیگر پرداخت کنم و البته این موضوع را بعد از پرداخت 20‌هزار تومن اولی متوجه شدم. با همه اینها ویژگی‌هایی که از همسر آینده انتظار داشتم را با ادمین در میان گذاشتم و از طرف آنها با دو نفر آشنا شدم. واقعیت این است افرادی که به من معرفی شدند اصلا با مختصاتی که من درخواست کرده بودم، شباهتی نداشتند. این در‌حالی بود که ادمین آن کانال در اساسنامه‌ای که هر از گاهی در سایت منتشر می‌کرد، می‌گفت: اطلاعات شخصی، میزان تحصیلات و برخی ویژگی‌های افراد ثبت شده، راست‌آزمایی شده و توسط مدیر گروه تایید می‌شود. وقتی درباره عدم تطابق کیس‌های معرفی شده با درخواستم با ادمین صحبت کردم او گفت امکان اینکه افراد متقاضی اطلاعات غلط در‌اختیارشان قرار دهند یا فرد دیگری را به جای خود معرفی کنند یا عکس فرد دیگری را ارسال کنند، خیلی زیاد است. این‌طور شد که عطای این سیستم را به لقایش بخشیدم. واقعا تجربه احمقانه‌ای را پشت‌سر گذاشتم. وقت و پولم را از دست دادم اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که گرفتاری‌های دیگری سراغم نیامده است. 

مسئولان چه می‌گویند؟ 
ناصر صبحی قراملکی، مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، درباره سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های مجازی که در زمینه همسریابی فعالیت می‌کنند، می‌گوید: ما در حال پیگیری هستیم و با اینکه وزارت ورزش و جوانان در زمینه برخورد با سایت‌ها و شبکه‌های همسریابی وظیفه‌ای ندارد در حال بررسی آنها هستیم. 
وی گفت: نهادهای نظارتی باید به موضوع سایت‌های همسریابی ورود کنند زیرا بیشتر این سایت‌ها و کانال‌ها نه از دستگاه‌های مسئول مجوزی دارند و نه از افراد دارای صلاحیت استفاده می‌کنند و این از مشکلات اساسی ما در ساماندهی سایت‌های همسریابی است.
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در‌مورد برخورد با کانال‌های تلگرامی تاکید کرد: اگرچه وظیفه ذاتی ما برخورد با سایت‌های همسریابی و شبکه‌های تلگرامی فعالی در این زمینه نیست اما اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌ایم و مذاکراتی را با نهادهای مسئول داشته‌ایم.
این درحالی است که در ماه‌های قبل شاهد رشد کانال‌های غیررسمی همسریابی در تلگرام و شبکه‌های مجازی هستیم؛ کانال‌هایی که بدون مجوز و نظارت افراد مسئول و با صلاحیت اداره می‌شوند و معلوم نیست چه اقداماتی در سایه آنها صورت می‌گیرد. کانال‌هایی که بالغ بر 20 تا 30هزار کاربر دارند و بدون هیچ نظارتی به آنها خدمات ارائه می‌کنند.

منبع : مجله ی سیب سبز

معیارهای مهم ازدواج از زبان روان‌شناسان در تلگرام؟! 

همسر مورد علاقه خود را از ما بخواهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ