اشتباهات شایع آرایشی و زیبایی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
به نظر می‌رسد که تخت‌های برنزه‌کننده، گزینه‌های مطمئن و امنی هستند، با این حال ممکن است دچار سوختگی پوست شوید – حتی ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه تماس با پرتوهای فرابنفش.

در ادامه‌ی قسمت اول به اشتباهات شایع در ارتباط با استفاده از محصولات زیبایی اشاره می‌کنیم.
اشتباه ۳: استفاده از محصولات مخصوص مو که باعث خشک شدن مو خواهد شد
محصولاتی که برای فر کردن، صاف کردن، از بین بردن رنگ مو و یا رنگ گذاشتن مورد استفاده قرار می‌گیرند حاوی مواد شیمیایی بسیار قوی و شدیدی هستند که می‌توانند به مو آسیب وارد کنند. هم‌چنین، بسیاری از افراد با استفاده از سشوار و اتوی مو، آسیب بیشتری به آن وارد می‌کنند که همین مسسله منجر به مجعد شدن مو خواهد شد.
راه‌حل: سعی کنید شب‌ها قبل از خواب، از حالت‌دهنده‌ی مویی استفاه کنید که نیازی به شستشو نداشته باشد. در واقع بهتر استحالت‌دهنده مورد نظرتان (ترجیحا حالت‌دهنده‌ای که مخصوص موهای خشک باشد) را با یک یا دو قاشق روغن زیتون یا روغن عناب مخلوط کنید. سپس آن را روی موهای خشک‌تان بمالید، و بعد روی سرتان کلاه مخصوص حمام گذاشته و بخوابید. (اگر می‌خواهید بالش‌تان لک نشود، یک حوله‌ زیر سرتان قرار دهید.) صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید موهایتان را بشویید و از حالت‌دهنده استفاده کنید و باقی را در کمدتان بگذارید.
هم‌چنین می‌توانید حالت‌دهنده‌ را در مایکروویو گرم کرده و آن را روی موهایی که با شامپوی بدون سولفات شسته‌اید، استفاده کنید. سولفات‌ها مواد پاک‌کننده‌ای هستند که باعث می‌شوند روغن مو از آن گرفته شود و به خشکی و فِر شدن مو می‌انجامد.
شما می‌توانید دفعه بعد، کلاه مخصوص حمام را با آب داغ خیس کرده و بعد روی سرتان بگذارید. سپس از یک سشوار استفاده کرده و آن را روی سرتان حرکت دهید (اما نه مستقیما به سمت کلاه و سرتان). گرمای اضافی باعث می‌شود تا حالت‌دهنده بهتر به داخل پوست نفوذ کند. ترجیحا بگذارید که حالت‌دهنده بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی سر بماند. سایر راه‌کارهایی که می‌توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از:
– به طور روزانه از حالت‌دهنده استفاده کنید؛ اگر حالت دهنده‌تان غلظت زیادی دارد بهتر است هفته‌ای یک ‌بار این کار را انجام دهید.
-بعد از سشوار از دستگاه‌های خنک‌کننده روی مو استفاده کنید یا بگذارید خودش در هوای آزاد خشک شود.
اشتباه ۴: سوزش پوست یا مو به خاطر استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده
به نظر می‌رسد که تخت‌های برنزه‌کننده، گزینه‌های مطمئن و امنی هستند، با این حال ممکن است دچار سوختگی پوست شوید – حتی ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه تماس با پرتوهای فرابنفش. 
راه‌حل: برای کاهش درد و قرمزی پوستی، بهتر است حوله‌ای را به شیر سرد و پرچرب آغشته کرده و آن را روی محل سوختگی قرار دهید و بگذارید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی آن بماند. در صورت نیاز می‌توانید بار دیگر از آن استفاده کنید.
اسید لاکتیک موجود در شیر باعث کاهش قرمزی و تورم شده و چربی هم به نرم شدن پوست کمک می‌کند. سوای این مسئله می‌توانید کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه را هم دو تا سه بار در روز روی محل مورد نظر بمالید. بهتر است محل مورد نظر را با یک پاک‌کننده غیرصابونی تمیز کرده و با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده که حاوی آلوئه‌وراست، آن را هیدراته کنید.
اشتباه ۵: برخورد ریمل با چشم هنگام استفاده از آن
اگر پرزهای ریمل در چشم‌تان رفت نه لابه‌لای مژه‌ها، احتمالا دچار یک حساسیت ساده می‌شوید و یا به قرنیه چشم‌تان آسیب وارد می‌کنید. برای راحتی کار نخست چشمانتان را ببندید. اگر درد یا حساسیت سریعا از بین رفت، دیگر جای نگرانی نیست. اما اگر دیدید درد دارد اذیت‌تان می‌کند، بینایی‌تان تیره و تار شده و یا ناگهان نسبت به نور حساسیت پیدا کرده‌اید و یا همواره حس می‌کنید چیزی در چشم‌تان هست، احتمالا به قرنیه‌تان آسیب یا جراحتی وارد شده است. 
راه‌حل: اگر قرنیه‌تان دچار جراحت شده باشد، سعی کنید ظرف چند ساعت بعد از این اتفاق به یک متخصص چشم مراجعه کنید. پزشک به احتمال زیاد برایتان آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد.
منبع: lifescript 

اشتباهات رایج هنگام خوابیدن که پیرتان می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ