لک های صورت را با داروهای گیاهی درمان کنید

پانته آ توتونپیان
مدتی است صورتم لک آروده؛ چه داروی گیاهی استفاده کنم تا لک‌ها خوب شوند؟ در ضمن پوست صورتم خشک است، از چه ضدآفتابی استفاده کنم؟

یکی از روش‌های گیاهی که برای از بین بردن لک‌های صورت مفید است، استفاده از برگ خشک‌شده شاتوت می‌باشد. اگر برگ خشک‌شده شاتوت را بسایید و با عسل مرغوب مخلوط کنید و هفته‌ای 3-4 بار روی صورت بمالید، به از بین بردن لک‌های صورت کمک می‌کند.

پاسخ ارائه شده توسط: دکتر نگار بهروز  

استفاده از لیموترش هم در ماسک‌ها جهت کاهش لکه‌های پوستی توصیه می‌شود. به علت اینکه پوست صورت شما خشک است، بهتر است از ضدآفتاب‌های چرب (نه ضد آفتاب‌های فاقد چربی) استفاده کنید و از طرفی به علت لک‌های پوست‌تان بهتر است از ضد‌آفتاب‌های با SPF بالا SOD استفاده کنید.

درمان لک و آکنه با مواد غذایی طبیعی

آکنه و جوش دغدغه افراد بسیاری است که با صرف هزینه های زیاد و رفت و آمد در مطب های پزشکان باز هم با این معضل دست و پنجه نرم می کنند، اما با یک برنامه غذایی درست و رعایت برخی از نکات می توان از شر آکنه ها برای همیشه خلاص شد.

به گزارش ان دی تی وی، با کمک برخی مواد غذایی می توان از شر آکنه و جوش خلاص شد که در زیر به برخی از این موارد اشاره می شود:

آب

آب، مواد مغذی و اکسیژن را به بدن می رساند و بدن هم این مواد حیاتی و مناسب را برای مبارزه با آکنه استفاده می کند.

لوسیون روغن زیتون

لوسیون روغن زیتون به پوست اجازه تنفس می دهد و از بروز آکنه جلوگیری می کند.

آب لیموترش

آب لیمو غنی از آنتی اکسیدان ها است در نتیجه در درمان برخی از بیماری های پوستی معجزه می کند. آب لیمو کمک به حل اسید اوریک و دیگر سموم می کند، همچنین برای صفرا نیز مفید است و به تحریک کبد و سم زدایی آن کمک می کند. در نتیجه احساس شادابی و درخشندگی پوست را حفظ می کند.

هندوانه

هندوانه برای از بین بردن لکه های پوست بسیار مفید است و سرشار از ویتامین هایA ، B  و C است و پوست را شاداب، درخشان و مرطوب نگه می دارد، همچنین ضمن جلوگیری از بروز آکنه جای زخم ها و علائم آکنه را نیز از بین می برد.

لبنیات کم چرب

داشتن یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای داشتن پوستی سالم است. فرآورده های لبنی کم چرب و سرشار از ویتامین A یکی از مهم ترین موارد برای داشتن پوستی سالم است.

تمشک

تمشک از آنجا که سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است یک ماده غذایی سالم به ویژه برای پوست محسوب می شود.

ماست

ماست برای پاکسازی و رفع انسداد منافذ پوستی بسیار مفید است.

گردو

مصرف مرتب گردو به بهبود نرمی و لطافت پوست کمک می کند. روغن های گردو حاوی اسید لینولئیک هستند که در حفظ ساختار و مرطوب نگه داشتن پوست موثر است.

سلنیوم

سلنیوم موجود در مغزها و غلات یکی از مواد غذایی عالی برای پوست هستند. برخی از مطالعات نشان می دهد اگر سطح سلنیوم زیاد باشد، حتی پوست آسیب دیده ناشی از نور خورشید نیز ترمیم می شود.

سیب

مقدار زیاد پکتین موجود در سیب دشمن آکنه به شمار می آید، بنابراین به یاد داشته باشید حتما سیب را در برنامه غذایی خود بگنجانید و با پوست هم سیب را بخورید زیرا پکتین بیشتر در آنجا متمرکز است.

درمان لک های صورت با برگ شاتوت

یکی از روش ‌های گیاهی مفید برای از بین بردن لک ‌های صورت استفاده از برگ خشک ‌شده شاتوت است. ترکیب برگ خشک شده شاتوت ساییده شده با عسل خالص را هفته‌ای 3 تا 4 بار روی صوت خود بمالید، به از بین بردن لک‌ های صورت کمک می کند.

استفاده از لیموترش در تهیه ماسک ها برای کاهش لکه ‌های پوستی بسیار توصیه می شود. در صورت خشکی پوست بهتر است از ضدآفتاب ‌های چرب (نه ضدآفتاب ‌های فاقد چربی) استفاده شود و از سوی دیگر به علت لک های پوست بهتر است از ضد‌آفتاب‌های با SPF بالا استفاده شود.

مترجم: الهه زارعی

طب سنتی چه توصیه ای برای از بین بردن لک‌های صورت دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ