درمان سرطان با استفاده از سموم میکروبی بومی ایران شد!

jalalvand
دکتر عباس علی ایمانی فولادی- محقق میکروب شناس از طرحی برای بومی سازی دانش استفاده از سموم میکروبی در درمان انواع سرطان ها در کشور خبر داد.

دکتر عباس علی ایمانی فولادی اظهار کرد: یکی از جدیدترین تحقیقات محققان حوزه میکروب شناسی در کشور استفاده از سموم میکروبی در درمان انواع سرطان است .

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با بیان این که در این تحقیق اثر متابولیک های میکروبی به ویژه توکسین های (سموم) میکروبی در درمان سرطان مورد بررسی قرار می گیرد، افزود : همیشه میکروب و سم های میکروبی را به عنوان ماده مضر می شناسیم در حالی که امروزه دنیا از همین مواد به عنوان دارو و درمان بسیاری از امراض مختلف استفاده می کند.

ایمانی فولادی اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهمی که در درمان سرطان کاربرد دارد، استفاده از توکسین های (سموم) میکروبی هستند که امروزه در دوز بسیار پایین می توانند در درمان سرطان های سینه، تخمدان، روده و کلون و سایر سرطان ها مورد استفاده قرار گیرد.

این میکروب شناس اظهار کرد: فعالیت های مطالعاتی درباره استفاده از توکسین های میکروبی (سموم) حدود هفت و یا هشت سال قبل در ایران آغاز شد و تیم تحقیقاتی میکروب شناسان نیز پنح سالی است که در این فاز فعال شده اند.

ایمانی فولادی افزود: امیدواریم با این طرح تحقیقاتی دریچه ای جدید به روی محققان گشوده شود و درمان سرطان با روش استفاده از سموم میکروبی در کشور محقق شود.

وی با اشاره به این که این طرح هم اکنون در مراحل تحقیقاتی است، گفت : تاکنون به درمان دارویی نرسیده ایم ،اما در دنیا دو تا سه نوع دارو درمان سرطان با استفاده از این روش معرفی شده است که کاربرد دارد .

این میکروب شناس اضافه کرد: امیدواریم در کشور این دانش را بومی سازی کرده و بتوانیم در تولید داروهای جدید در درمان بیماران سرطانی گام اساسی برداریم .

وی بیان کرد: هم اکنون این طرح در فیلد آزمایشگاهی و حیوانی است و هنوز به مراحل تولید دارو برای انسان نرسیده است و حدودهشت تا 10 سال زمان لازم است که تحقیقات به نتایج برسد که این امر مستلزم حمایت ها و تامین هزینه های تحقیقاتی است .

ایمانی فولادی افزود: هزینه این تحقیقات از سوی مراکزی که طرح ها را تایید می کنند، که اغلب معاونت های پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، تامین اعتبار می شود.

منبع: ایرنا

لینک مرتبط: اتفاقی بزرگ در دانش پزشکی و پایان کابوس سقط جنین!

سخت‌ترین فلز جهان تولید و به کمک پزشکی شتافت! +تصویر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ