برس های مو را مانند حرفه ای ها بشناسید!

پانته آ توتونپیان
شانه کردن مو، با انواع و اقسام برس‌هایی که این روزها در بازار وجود دارد، حالا دیگر به یک مقوله پیچیده تبدیل شده است. تا دیروز هر کسی یک شانه با دندانه‌های متوسط دست می‌گرفت و موهایش را شانه می‌کرد، حالا اما باید براساس جنس و مدل و ضخامت موها تازه اقدام به تهیه برس کنید. با هم برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

برس با ‌ الیاف طبیعی
اگر موهای پرپشتی دارید بهترین گزینه استفاده از برسهای با الیاف طبیعی است. این برس را از ریشه به سمت ساقه بکشید و موهای جمع شده در برس را جمع کنید تا عمق برس کم نشود. یادتان باشد این برس مناسب موهای فر نیست اگر از این برس برای موهای فر استفاده کنید، به موها آسیب وارد شده و ساقه مو می‌شکند. 

برس گرد با دندانه‌های بافاصله چوبی 
این برس به دلیل جنسی که دارد هیچ نوع الکتریسیته‌ای روی موها ایجاد نمی‌کند و به دلیل تنوع اندازه‌ای که دارد برای موهای بلند و کوتاه مؤثر است. برس گرد در اصل مثل بیگودی است و می‌توان برای سشوار کشیدن از آن استفاده کرد. فقط کافی است موها کمی نم‌دار باشند تا هنگام کشیدن مو با برس اذیت نشده و نشکنند. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که موها را بعد از حالت دادن با باد گرم سشوار، با همان سشوار سرد کنید تا حالت بهتری داشته باشد.

برس با موهای نرم
 برسهای تختی که شانه‌های آن‌ها نرم است به درد موهای آسیب‌دیده می‌خورد چون بافت نرم این شانه‌ها به این موهای آسیب‌دیده ضرری نمی‌رساند. اگر موهایتان نازک و ظریف است بد  نیست با این برس موهایتان را شانه کنید. طبیعی است که خاصیت نرم بودن شانه‌های برس آن را برای استفاده کودکان مناسب می‌کند چون دیگر کودک از کشیده شدن موهایش شکایت نمی‌کند. ضمن آنکه موهایشان سالم هم باقی مِهم‌اند. برای استفاده از این برس باید حجم کمی از آن را هر بار شانه کنید و از پایین به بالا به ریشه‌ها برسید. این برس برای خشک‌کردن مو با سشوار هم گزینه مناسبی است.

برس‌ صاف کننده با صفحه سرامیکی 
اگر موهای‌تان کمی جعد دارد و از قضا ضخیم است این برس گزینه مناسبی است. نباید فکر کنید که با استفاده از این برس فر موهای‌تان صاف خواهد شد. برای شانه کردن موهای فر با این برس باید اول موها را شامپو کرده و نرم‌کننده بزنید و بعد در حالی که موهایتان نم‌دار است این برس سرامیکی را از ریشه به سمت ساقه بکشید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا موها تا نوک خشک  و صاف شود.

منبع : مجله ی سیب سبز

چگونه با سشوار و برس کار کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ