تقلب کثیف در صنعت داروسازی چین!

jalalvand
هیات بررسی دولتی در چین افشا کرده‌است که بیش از ۸۰ درصد اطلاعاتی که در آزمایش‌های بالینی داروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساختگی هستند.

براساس گزارش ساینس الرت، این گزارش جدید اعمال فریبکارانه محققان رادر هر سطح اجرایی آشکار ساخته‌است و نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های داروسازی گزارش‌های عوارض جانبی داروهای جدید را پنهان یا نابود کرده‌ و داده‌هایی که با نتایج دلخواه آنها همخوانی نداشته‌ است را دستکاری کرده‌اند.

به لطف افشاگری یافته‌های این گزارش جدید، 80 درصد از داروهایی که در انتظار تایید نهایی برای تولید انبوه بوده‌اند، از دور تولید خارج شده‌اند. این تحقیق که به مدیریت سازمان غذا و داروی چین انجام گرفته‌است، داده‌های 1622 دوره آزمایش بالینی داروهای جدیدی را که در انتظار تایید به سر می‌بردند،‌مورد بررسی قرار داد. تمامی این داروها متعلق به شیوه طب غربی و نه طب سنتی چینی بوده‌اند.

سازمان غذا و داروی چین دریافت که بیش از 80 درصد از داده‌های ثبت شده درباره کارامد بودن داروها، با الزامات تحلیلی همخوانی ندارند، ناکاملند و یا اصلا وجود خارجی ندارند. این گزارش نه تنها دریافت بسیاری از داروهای جدید در انتظار تولید انبوه، ترکیبی از داروهای موجود در بازار هستند، بلکه نشان داد نتیجه بسیاری از آزمایش‌های بالینی پیش از آغاز آزمایش نوشته شده‌است و داده‌های این نتایج به سادگی تغییر یافته‌اند تا با اهداف مورد نظر شرکت‌های داروسازی همخوانی پیدا کنند.

بدترین بخش گزارش این حقیقت تلخ است که این فریبکاری بزرگ و کثیف تنها به چند دانشمند و شرکت دارویی محدود نمی‌شود، براساس این گزارش تقریبا همه، تمامی شرکت‌های داروسازی، واسطه‌ها و اعضای جامعه پزشکی در این فریبکاری بزرگ دست داشته‌اند. به بیانی دیگر، صنعت داروسازی چین دچار مشکلی بسیار بزرگ شده‌است و سازمان غذا و داروی این کشور اکنون باید نگران تمامی داروهایی باشد که پیش از انجام این تحقیق، براساس آزمایش‌هایی تقلبی به عنوان داروهای ایمن به تایید رسانده و وارد بازار کرده‌است.

به گفته متخصصان، مشکل وجود مقررات نیست،‌ زیرا صنعت داروسازی چین نیز از دستورالعمل مشابه کشورهای غربی برخوردار است و پیش از تولید دارو باید سه مرحله آزمایش و ایمنی دارو پشت سر گذاشته شود، مشکل اصلی پایبند نبودن به این اصول و مقررات است.

این گزارش در روزنامه دولتی Economic Information Daily به زبان چینی منتشر شده‌است. نکته بهت‌آور این است که براساس گفته این گزارش، دست‌اندرکاران صنعت داروسازی از شنیدن این افشاگری کوچکترین تعجبی نکرده‌اند، و ظاهرا دست‌کاری داده‌های مربوط به آزمایش‌های بالینی داروها تا پیش از افشاگری این گزارش،‌ در میان دست‌اندرکاران صنعت داروسازی یک راز سرگشاده بوده‌است.

به گفته لو لیانگ، یک متخصص محلی سلامت و بهداشت، مشکل از این ریشه می‌گیرد که شرکت‌های داروسازی تولید کننده داروهای غربی برای درآمدزایی دچار مشکل هستند. اگرچه داروهای طب سنتی چین در این گزارش مورد بررسی قرار نگرفته‌اند،‌اما برخی براین باورند که این صنعت نیز دچار بحرانی و حتی شدید‌تر است زیرا وضع مقررات برای این صنعت کار دشوارتری است. به گفته لیانگ، این مشکل تنها در مورد دارو صدق نمی‌کند،‌در چین همه‌چیز تقلبی است و اگر کسی ببیند داروسازی سودآور است، داروها نیز تقلبی می‌شوند.

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: 732 ایرانی بر اثر مسمومیت دارویی جان باختند!وزارت بهداشت به خبر آلودگی یک دارو پاسخ داد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ایرانی

ایرانی

1395-07-17 - 10:29 پاسخ

ببینید بعضیها چقدر از این چینی ها کثیف ترن برای تامین مناف خود این داروها را وارد به مردم قالب کرده اند خدا بر این مردم رحم کند.