شش راه کلیدی و آسان برای تقویت اعتماد به نفس!

jalalvand
اعتماد به نفس یعنی احساس توانستن است ، احساس اقتدار است ، این احساس ها قطعا یک انرژی و توانایی و قدرتی است که در شما وجود دارد . اما چگونه می توانیم اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟! برای این کار شش راه را به شما معرفی می کنیم.

مثلا اگر بگویید : من احساس می کنم که نمی توانم یک نوازنده باشم ، من احساس می کنم که نمی توانم رانندگی کنم . تا احساس نمی توانم با شماست ، عدم اعتماد به نفس هم در شماست البته یک سری استدلال های ذهنی دارید که شما را به احساس نمی توانم می کشاند و انرژی های مثبت شما را می گیرد .

برای اعتماد به نفس بیشتر اگر کاری به شما پیشنهاد می شود باید بگویید اجازه بدهید در مورد آن فکر کنم .

انسان هایی که اعتماد به نفس ندارند ، روش های درست کسب انر‍ژی را نمی دانند و کاری می کنند که از طریق منفی انرژی کسب کنند .

بسیاری از افراد، حتی انهایی که به نظر خوش برخورد و صمیمی می رسند با مسئله کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند اما خوشبختانه گامهای اولیه ای وجود دارد که می توان برداشت تا احساس بهتری نسبت به خود داشته و در مسائل اجتماعی اسوده تر باشیم

برای اعتماد به نفس بیشتر این نکات را رعایت کنید :

1- مهمترین و تاثیر گذارترین نکته برای بالا بردن اعتماد به نفس دوست داشتن خودتان است

خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان عشق بورزید ، و خود شیفته شوید ، هرگز خود را نشکنید ، خود را سرزنش نکنید ، احساس گناه شما را فرسوده می کند و اعتماد به نفس شما را ضعیف می سازد . داشتن اعتماد به نفس تا حدی به داشتن تصویری مثبت از حرکات و ظاهر خودتان بستگی دارد.

 انگونه که دوست دارید رفتار کنید البته رفتار منفی اثرات مخرب در اعتماد به نفس در اینده شما دارد.انگونه که دوست دارید ظاهر خود را بسازید اگر تناسب اندام خوب ندارید خوب ورزش کنید و اندام خود را بسازید ، هم در بهبود ظاهر و هم در بهبود حال شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت اگر احساس می کنید وقت کافی برای ورزش ندارید، سعی کنید صبح ها چند دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.

حتی یک پیاده روی کوتاه،اگر به طور روزانه تکرار شود،نتیجه بخش خواهد بود ان لباسی را که می پسندید بپوشید اگر اطرافیان شما از گونه ی خاصی از ظاهر تعریف می کنند و بد نمی گویند خوب خود را به انصورت بسازید البته طبق خاصه و میل خودتان.سعی کنید خصوصیات خود را با خصوصیاتی که اطرافیان شما می پسندند هم راستا کنید نه اینکه خصوصیات مورد علاقه خودتان را حذف کنید. اعتماد به نفس یعنی مطابق میل خود زندگی کردن.

2- همیشه از خودتان به خوبی و احترام یاد کنید

را باور داشته باشید ، با خودتان صادق بوده و همه ی جوانب مثبت و منفی  خود را در نظر بگیرید ، تفکر مثبت نسبت به خود داشته باشید. خود را تحسین و تشویق کنید . حتی برای کار خوب کوچکی که انجام داده اید ، جلوی آینه خود را تحسین کنید و گاهی برای خود بوسه بفرستید ، گاهی برای خود هدیه بخرید

اگر کسی از جنبه منفی شما سخن می گوید در مقابلش جبهه نگیرید ان را در خود جستجو کنید وسعی در رفع ان کنید. همه چیز از شما شروع می شود. ارزش و احترام خود را بدانید و به وجود خود افتخار کنید

سعی نکنید پیوستگی شما به دیگران موجب تقلید کورکورانه شما از آنها بشود وباعث شود استقلال و اعتماد به  نفس خود را از دست بدهید .

3- کارهایی انجام دهید که در گذشته از آنها هراس داشته اید

به خود بگویید دیگر ترسی وجود ندارد.

در ابتدا ممکن است بسیار مشکل باشد اما انجام مکرر ان باعث می شود که ترس شما بریزد و ان کار برای شما عادی شود

از این نکته آگاه باشید که برخورداری از اعتماد به نفس، تمامی نقص های  جسمانی را جبران می کند.

سعادت و آسایشِ هر کس در اختیار خود اوست. از قبول مسئولیت نهراسید، پذیرش مسئولیت نشانه شخصیت شماست

اظهارنظرکردن و سخن گفتن درجمع مانند ویتامینی است که در ساختمان اعتماد به نفس شما نقش حیاتی ایفا می کند.

هیچ چیز بیش از نیروی درونی و بیش از اعتماد به نفس ، شخص را قوی و نیرومند نگه نمی دارد

اگر به هنگام سخنرانی دستپاچه می شوید ، نگاه خود را روی یک چهره مهربان و دوستانه و مشوق متمرکز کنید.این کار باعث می شود که ذهن شما به صورت اتوماتیک به شما انرژی بدهد.

در هر مورد که در مقابل ترس می ایستید و با آن مقابله می کنید، توانایی شهامت و اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

بعد از آن می توانید به دنبال انجام کارهایی بروید که فکر می کردید توانایی انجامش را ندارید

4-اجازه ندهید که دیگران با اعمالشان اعتماد به نفس را از شما بگیرند

مثلا اگر کسی در موقع سخن گفتن شما از شما انتقاد کند و یا سخن شما را به تمسخر بگیرد به ان توجه نکنید و ان را به حساب شوخی بگذارید و با خنده ان را رد کنید هیچگاه در مقابل ان جبهه نگیرید چون اینکار با عث تقویت تمسخرکننده و تضعیف شما خواهد شد.

هرگز خودتان را دست کم نگیرید. وقتی کس دیگری ازعهده کاری برآمده باشد، شما هم می توانید از عهده آن برآیید

5- همیشه هدف داشته باشید

یکی از چیزهایی که باعث می شود که امید و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید داشتن هدف است.

برای این که انسان مفیدی باقی بمانید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید ، هرگزهدف های خود را از نظر دور ندارید.

هیچ عیبی ندارد که انسان اشتباه کند. درس گرفتن از اشتباهات است که ما را می سازد. برای رسیدن به هدفی که برای خود تعیین کرده اید می توانید هر چه را که لازم است یاد بگیرید.

 6-اعمال ظاهری

یکی از چیزهایی که با انجام ان باعث می شود که مغز به طور خودکار به شما اعتماد به نفس بدهد تنظیم اعمال ظاهری بدن است. مثلا باید محکم باشید با اقتدار سخن بگویید قدمهایتان را محکم بردارید و بدن خود را از ان شل و ولی ای که قبلا داشته اید در بیاورید هنگامی که برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید در چشم هایش نگاه کنید ، نامتان را به وضوح بگویید و محکم با او دست بدهید این کار باعث می شود که به طرف مقابل حسی انتقال یابد که شما فردی با اعتماد به نفس بالا هستید. نام شما زیباترین صوت در زندگی شماست . آن را با غرور بر زبان آورید.

طریقه بر زبان آوردن نامتان هنگام معرفی خود به دیگران معیاری است برای سنجش این که چقدر خودتان را دوست دارید و به خود احترام می گذارید

منبع: بسکتبال و اسپورت

لینک مرتبط: 6 علامت اعتماد به نفس پایین!

تاثیرات روانی آکنه تا چه حد اعتماد به نفس را تخریب می کند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ