نوجوانان چاق، سیگاری می شوند؟

آیا وزن افراد در تمایل و گرایش آنها نسبت به سیگار کشیدن تأثیری دارد؟

آیا وزن افراد در تمایل و گرایش آنها نسبت به سیگار کشیدن تأثیری دارد؟ دانشمندان بر این باور هستند که احتمال سیگاری شدن در نوجوانان چاق یا آنهایی که اضافه وزن دارند بیشتر از سایر هم سن و سال هایشان است.

به نقل از natureworldnews، محققان در دانشگاه کالیفرنیا به دنبال کشف این موضوع بودند که اضافه وزن چه تأثیری می تواند بر سایر رفتارهای نوجوانان مانند مصرف مواد مخدر دارد. قسمت امیدوار کننده این یافته ها این است که، وزن نوجوانان با مصرف الکل یا مواد مخدری هم چون ماریجوانا ارتباطی ندارد، هر چند تمایل به سیگار کشیدن در این گروه از نوجوانان بیشتر دیده میشود.

نوجوانان به دلایل مختلفی به استفاده از سیگار روی میآورند، اما نوجوانان چاق اغلب باهدف به دست آوردن جایگاه باثبات در میان هم سن و سالانشان و پذیرفته شدن توسط آنها سیگار میکشند.

با توجه به اینکه آمار نوجوانان سیگاری روزبهروز افزایش مییابد، شاید بتوان با تولید سیگار الکترونیکی یا نوع جدیدی از نیکوتین که سالم باشد از مضرات سیگار جلوگیری کرد. به گفته پزشکان این ایده که سیگار موجب سرکوب گرسنگی در فرد میشود اشتباه است، درواقع افراد سیگاری تمایل بیشتری به مصرف غذاهای چرب دارند.(سلامانه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ