چه کسانی آرتروز زانو می گیرند؟ +سن ابتلا

jalalvand
دبیر انجمن روماتولوژی ایران گفت: حدود ۲۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در کشور به آرتروز دچارند.
محسن سروش دبیر انجمن روماتولوژی در افتتاحیه دهمین کنگره سالیانه و دومین کنگره بین‌المللی این انجمن در جمع خبرنگاران پیرامون شیوع بیماری آرتروز، اظهار داشت: بیماری آرتروز در نقاط مختلفی از مفاصل بدن، از جمله مفاصل دست، زانو، لگن و ستون فقرات بروز می‌کند.
وی تصریح کرد: در کشور شایع‌ترین نوع آرتروز، آرتروز مفاصل زانو است که حدود ۲۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال به آرتروز زانو مبتلا هستند.
سروش عنوان کرد: بعد از زانو، شایع‌ترین نوع آرتروز، آرتزوز در ستون فقرات و دست است که گاهی اوقات بیماران این دردها را با دردهای روماتیسمی اشتباه می‌گیرند.
وی گفت: بسته به نوع محل زندگی، شیوع آرتروز متفاوت است؛ به طور مثال شیوع آرتروز بین افرادی که در شهر زندگی می‌کنند یا وزن بالایی دارند، افرادی که کارها و ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند یا سابقه فامیلی دارند، بیشتر است. 
دبیر انجمن روماتولوژی در خصوص وضعیت بیماری پوکی استخوان در کشور اظهار داشت: پوکی استخوان برخلاف آرتروز که یک‌بیماری مفصلی است، به استخوان‌های بدن مربوط می‌شود که با افزایش سن احتمال کاهش توده استخوانی نیز افزایش پیدا می کند و فرد به پوکی استخوان مبتلا می شود. 
وی گفت: پوکی استخوان در واقع با کاهش تراکم( توده) استخوانی بدن همراه است و ابتلا به این بیماری در بین سالمندان و خانم‌ها بسیار شایع‌تر از افراد دیگر است‌.

دبیر انجمن روماتولوژی ایران تصریح کرد: نکته مهم در بیماری پوکی استخوان، بی علامت بودن این بیماری است و تنها علامت این بیماری، عوارض آن همانند به سادگی شکستن استخوان‌ها می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک مرتبط: آرتروز زانو گریبان چه کسانی را می گیرد؟

چگونه آرتروز را به 4 حرکت ساده کنترل کنیم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ