تاثیر مصرف ماهی و میگو در پیشگیری از سرطان

a.mahammadi
یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه ماهی و میگو منبع اصلی ویتامین D است، گفت: کمبود ویتامین D احتمال بروز سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود علاوه بر قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، ماهی و میگو مصرف کنند.

،دکتر احمدرضا درستی ، درباره فواید ویتامین D گفت: ویتامین‌D از طریق نور خورشید جذب و در پوست انسان ساخته می‌شود، اما افراد می‌توانند به کمک مصرف برخی مواد غذایی از قبیل ماهی و میگو این ویتامین را جذب کنند.
وی با تاکید بر اینکه به افراد توصیه می‌شود در هفته 2 تا 3 بار ماهی و میگو برای دریافت ویتامین D مصرف کنند، افزود: گوشت و لبنیات نیز مقدار ناچیزی ویتامین D دارند که افراد می‌توانند از این مواد غذایی نیز برای جذب بیشتر ویتامین استفاده کنند.
مدیرگروه جامع تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در ادامه یادآور شد: کمبود ویتامین D جذب کلسیم را نیز با مشکل مواجه می‌کند و علاوه بر آن احتمال بروز سرطان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: همچنین کمبود این ویتامین می‌تواند فعالیت سیستم مغزی را دچار اختلال کند و احتمال بروز برخی بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب مانند آلزایمر را افزایش دهد.
درستی خاطرنشان کرد: تاثیر کمبود مصرف ویتامین D در بروز آلزایمر نیاز به بررسی و مطالعات بیشتری دارد، اما نتایج برخی تحقیقات رابطه بین ویتامین D و بروز آلزایمر را به اثبات رسانده است.

تغذیه چه نقشی در پیشگیری از سرطان دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ