با این مواد خوراکی محشر از افت قند خونتان جلوگیری کنید!

jalalvand
مشاور وزیر بهداشت و عضو هیئت مدیره انجمن غدد و متابولیسم گفت: آشنایی از علائم افت قند خون و روش های رفع این عارضه اهمیت به سزایی در مبتلایان به دیابت دارد.

علیرضا استقامتی مشاور وزیر بهداشت و عضو هیئت مدیره انجمن غدد و متابولیسم گفت: افت قند خون یکی از مشکلات شایع مرتبط با بیماری های غدد است. 
وی در خصوص علل افت قند خون اظهار داشت: این کاهش قند خون اغلب در مبتلایان به دیابت به دلیل مصرف داروها و تزریق انسولین رخ می دهد، همچنین گاهی تومورهای لوزالمعده با تولید انسولین یا تومور های موجود در بافت های دیگر بدن موادی می سازند که شبیه انسولین عمل می کنند و سبب کاهش قند خون می شود.
استقامتی با اشاره به اینکه بیماری تومور مولد انسولین به طور تقریبی چهار نفر در هر یک میلیون نفر درگیر می کند، افزود: از آنجایی که بیش از 5 میلیون نفر در ایران از بیماری دیابت رنج می برند، بنابراین آگاهی از علائم افت قند خون در بیماران دیابتی اهمیت بسزایی دارد.
مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: از علائم افت قند خون می توان به ضعف، لرزش بدن، تپش قلب، تعریق، اختلال در تمرکز و هوشیاری و تغییر رفتار اشاره کرد و در صورتی که این علائم به درستی تشخیص داده نشود امکان بیهوشی بیمار وجود دارد.
وی یادآور شد: برخلاف تصور عموم مردم مبنی بر اینکه مبتلایان به دیابت نباید مواد قندی مصرف کنند این افراد در صورتی که با علائم افت قند خون مواجه شوند، باید از محلول آب قند، آب میوه طبیعی یا عسل استفاده کنند، ولی استفاده از آب نبات کمکی در جهت افزایش قند خون نمی کند.
استقامتی توصیه کرد: مبتلایان به دیابت که دچار کاهش قند خون شده اند باید 15 گرم گلوکز را به فاصله زمانی هر 15 دقیقه مصرف کنند و این کار را تا زمان رفع علائم افت قند خون ادامه دهند.

لینک مرتبط: مبتلایان دیابت چطور از افت قند خون شبانه نجات پیدا کنند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ