روش‌هایی برای کاهش وزن در ۴ ثانیه-قسمت دوم

مهرناز زاوه
قبل از آنکه سر میز بنشینید، دو لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر می‌توانید شستن دست‌ها را به خاطر بسپارید، سعی کنید نوشیدن آب قبل از غذا را نیز به یاد داشته باشید. این کار باعث می‌شود که زودتر سریع شوید و هرگز پرخوری نکنید.

در ادامه‌ی قسمت اول با ما همراه باشید تا با راه‌های کاهش وزن سریع بیشتر آشنا شوید.
9. قبل از غذا خوردن، بنوشید
قبل از آنکه سر میز بنشینید، دو لیوان بزرگ آب بنوشید. اگر می‌توانید شستن دست‌ها را به خاطر بسپارید، سعی کنید نوشیدن آب قبل از غذا را نیز به یاد داشته باشید. این کار باعث می‌شود که زودتر سریع شوید و هرگز پرخوری نکنید. در یک مطالعه انگلیسی، شرکت‌کنندگانی که قبل از غذا 450 گرم آب نوشیدند، به طور متوسط در طی 90 روز 1.5 کیلوگرم وزن کم کردند.
10. یک فنجان چای دم کنید
اگر در کنار تمرینات ورزشی‌تان چای سبز نمی‌نوشید، باید بدانید که وقت و انرژی‌تان را هدر می‌دهید. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز به صورت روزانه کمک می‌کند در باشگاه چربی بیشتری بسوزانید و سریع‌تر وزن کم کنید. اما چه چیزی باعث شده که این نوشیدنی ساده تا این حد موثر باشد؟ چای سبز حاوی کاتچین است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مانع از انباشت چربی در اطراف شکم می‌شود. در نتیجه، به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.
11. از راه‌پله استفاده کنید
اگر از روی عادت سوار آسانسور می‌شوید، بهتر است تجدیدنظر کنید و از راه‌پله استفاده کنید. اگر در طبقه پنجم یا پایین‌تر زندگی می‌کنید، باید بدانید که با استفاده از راه‌پله سریع‌تر به در خانه‌تان خواهید رسید. مطالعات محققان نشان می‌دهد اگر هر روز به جای آسانسور از راه‌پله استفاده کنید، به ازای هر دقیقه راه رفتن کالری بیشتری می‌سوزانید.
12. هرگز پیام‌های بازرگانی را دنبال نکنید
اینکه برای پخش پیام‌های بازرگانی هزینه زیادی پرداخت می‌شود، یک دلیل بیشتر ندارد و آن این است که مردم به سمت کالای تبلیغ شده کشیده می‌شوند. تبلیغات مربوط به مواد غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مطالعات منتشر شده در مجله سلامت روانشناسی و تغذیه بالینی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض تبلیغات باعث افزایش نرخ مصرف‌گرایی و میل بیشتر بیننده تبلیغ به خوردن آن غذا خواهد شد، حتی اگر فرد مذکور اصلا گرسنه نباشد. بنابراین، اگر می‌توانید برنامه مورد علاقه‌تان را ضبط کنید و آن را پس از حذف تبلیغات میانی تماشا کنید. با این کار، دیگر هرگز وسوسه نمی‌شوید و در دام تبلیغات نخواهید افتاد.
13. شبکه‌های اجتماعی مربوط به غذا را ترک کنید
سعی کنید امور مربوط به غذا را به محیط خانه خود محدود کنید. این تنها تبلیغات مواد غذایی نیستند که باعث افزایش پرخوری و بروز چاقی می‌شوند. برنامه‌های آشپزی و صفحه اینستاگرام یا وبلاگ آشپز مورد علاقه‌تان نیز نقش قابل‌توجهی در افزایش وزن و حتی چاقی شما خواهند داشت. انسان یک موجود مقلّد است. به طوری که با دیدن عکس یک ماده غذایی هوس می‌کند آن غذا را بخورد. بنابراین، اگر می‌خواهید در شبکه‎ها و کانال‌های مربوط به مواد غذایی بچرخید، بهتر است تجدیدنظر کنید یا زمان چک کردن این صفحات را به حداقل برسانید تا هوس نکنید یک غذای بی‌ارزش پر زرق و برق را بخورید.
14. غذا را بیشتر بجوید
هوراس فلچر، بنیانگذار مکتب غذای سالم می‌گوید طبیعت، کسانی که غذا را کامل نمی‌جوند، تنبیه خواهد کرد. علم مدرن نیز با گفته او موافق است. اگر زمان بیشتری را صرف جویدن غذا کنید، بدن‌تان نیز زمان بیشتری برای پردازش غذا و ارسال پیام سیری به مغز خواهد داشت. بنابراین، هر چقدر می‌توانید غذایتان را بیشتر بجوید تا دیگر دچار پرخوری نشوید. با این کار، آنزیم‌های موجود در بزاق دهان وقت بیشتری برای تجزیه مواد غذایی مصرفی خواهند داشت.
15.به اندازه کافی بخوابید
بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند افرادی که در طول شبانه‌روز به اندازه کافی نمی‌خوابند، بیشتر دچار اضافه‌وزن می‌شوند. اگر به اندازه کافی نخوابید، حتی اگر برای کاهش وزن خود را به آب و آتش بزنید به موفقیت نخواهید رسید. چون با این کار، پس از هر تمرین بیشتر احساس گرسنگی می‌کنید، لقمه‌های بزرگ‌تری می‌خورید و طبعا کالری بیشتری دریافت می‌کنید. مطالعات اخیر محققان نشان داده است که نداشتن خواب کافی با دریافت کالری و کربوهیدرات زیاد در ارتباط است. در این شرایط، احتمال اینکه یک ماده غذایی ناسالم را برای خوردن انتخاب کنید به حداکثر خواهد رسید.
16. قبل از خرید کردن یک سیب بخورید
اگر قصد دارید برای خرید مواد غذایی به فروشگاه بروید، حتما قبل از ورود به فروشگاه یک میان‌وعده مغذی بخورید. مطالعه اخیر محققان دانشگاه کرنل نشان می‌دهد که خوردن یک میان‌وعده سالم قبل از رفتن به فروشگاه مواد غذایی کمک می‌کند که خریداران کمتر به سمت خرید مواد غذایی بی‌ارزش کشیده شوند. محققان بر این باورند که این کار طرز فکر شما را بهبود می‌بخشد.
منبع: eatthis 

غذاهایی برای آب کردن چربی‌های پهلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ