پیشگویی عجیب پزشکان در مورد مرگ ترامپ!(قسمت اول)

پانته آ توتونپیان
رسانه‌های زیادی این خبر را منتشر کردند اما در غوغای سیاست و گفت‌وگوهای سیاسی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمتر رسانه‌ای درباره راستی‌آزمایی این ادعا جست‌وجو کرده است. ما از زاویه‌ای دیگر به ترامپ و زندگی او نگاه کردیم. آیا دونالد ترامپ، واقعا سال آینده فوت خواهد کرد؟ در این گزارش موضوع را با دکتر علی قاسمی، دستیار پزشکی قلب دانشگاه تهران مطرح و گزینه‌های احتمالی سکته قلبی ترامپ را بررسی کردیم.

از قدیم گفته‌اند، عمر دست خداست و هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور دقیق مرگ را پیش‌بینی کند، اما گاهی اوقات بعضی ادعا می‌کنند که می‌توانند مرگ آدم‌ها را پیش‌بینی کنند. مثل موردی که چند وقت پیش درباره دونالد ترامپ‌ رییس‌جمهور تازه به دور رسیده آمریکا اتفاق افتاد. پاتریک هیک (پزشک انگلیسی) گزارش پزشکی را که کمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره سلامت ترامپ منتشر شده بود، دروغ دانست. این پزشک مدعی است خستگی ناشی از تلاش‌های ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی، به‌ویژه روز پیش از رای‌گیری، شاید تاثیرات منفی روی سلامت رئیس‌جمهوری جدید آمریکا بر جا گذاشته باشد. هیک گفت: «این مشکلات ممکن است به سکته قلبی  وی منجر شود.» او افزود: «شاید ترامپ به‌دلیل فشارها، سال آینده فوت کند. احتمال جدی وجود دارد که او به سکته قلبی دچار شود

احتمال های مرگ ترامپ 
نکته‌ای که وجود دارد این است که نمی‌توان به‌طور دقیق ابتلای یک فرد به بیماری قلبی را پیش‌بینی کرد، چه برسد به اینکه بخواهیم پیش‌بینی کنیم کسی در یک زمان مشخص، به‌دلیل یک عامل مشخص و بر اثر سکته قلبی خواهد مرد. این اظهارنظر کاملا غیرعلمی است. از روی عوامل خطر، سبک زندگی، استعداد ژنتیکی و… می‌توان گفت فرد در‌معرض ابتلا قرار دارد و به او هشدار داد، اما اینکه دقیقا بگوییم کسی بر اثر استرس و سکته قلبی، تا دو سال دیگر خواهد مرد، غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. در بسیاری موارد سکته‌های قلبی به مرگ بیمار منجر نمی‌شود و واقعا تا مرگ اتفاق نیفتد، نمی‌توان آن را صددرصد دانست. با این وجود احتمال‌های مختلفی را می‌توان برشمرد که درادامه آنها  را  بررسی می کنیم.

اضافه‌وزن 13کیلویی!
در گزارشی که از وضعیت سلامت دونالد ترامپ و قبل از رای‌گیری ریاست جمهوری منتشر شد، پزشک وی عنوان می‌کند که او از سلامت برخوردار است. در این گزارش پزشکی آمده که او به جز 13کیلو اضافه‌وزن مشکل جدی دیگری ندارد. شاید همین اضافه‌وزن و چربی خون را بتوان به‌عنوان یکی از عوامل خطر برای سکته قلبی دانست. این موضوع برای چربی‌های شکمی بیشتر مطرح است که می‌تواند سلامت قلب را به خطر بیندازد. برای سلامت قلب و پیشگیری از سکته قلبی به همه افراد توصیه می‌شود وزن متناسب داشته باشند. 

 

چرا سکته قلبی اتفاق می‌افتد؟
دکتر علی قاسمی، معتقد است عوامل مختلفی می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌ها و سکته قلبی شود. عواملی مثل تغذیه نامناسب، استعداد ژنتیکی، عدم تحرک و فعالیت بدنی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، استرس روانی، اضافه‌وزن، کهولت سن، مصرف الکل، سیگار و دخانیات و… همگی ازجمله زمینه‌سازهای وقوع سکته قلبی در افراد مختلف هستند. البته برخی عوامل زمینه‌ساز دیگرهم تا‌کنون شناخته نشده باقی مانده‌اند. به همین دلیل است که می‌بینیم برخی مردم با سبک زندگی سالم و رعایت نکات مربوط به پیشگیری، دچار سکته قلبی می‌شوند، اما افراد دیگری با داشتن عوامل خطر یا عدم توجه به پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سالم هستند و سکته قلبی را تجربه نکرده‌اند.

ژنتیک بسیار مهم است
استعداد ژنتیکی یکی از موارد بسیار مهم در ابتلا به بیماری‌های قلبی است. وقتی از استعداد ژنتیکی صحبت می‌کنیم، منظور ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته قلبی در افراد نزدیک خانواده (کسانی که با آنها ارتباط خونی دارید) است. کسانی در خانواده خود، سابقه بیماری‌های قلبی دارند، بیش از دیگران درمعرض خطر هستند. البته ژنتیک به تنهایی عامل تعیین‌کننده نیست و سبک زندگی هم در این میان نقش بسیار مهمی دارد تا آنجا که داشتن زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری‌ها صددرصد منجر به بیماری‌های قلبی نمی‌شود. افراد زیادی را می‌بینیم که با رعایت سبک زندگی سالم، توانسته‌اند بر ژنتیک مستعد خود غلبه کنند. 

جنگ با کلسترول برای پیروزی در زندگی
یکی از دلایل اصلی و بسیار مهم سکته‌های قلبی در بسیاری از موارد، بالا بودن کلسترول بد خون است. افرادی که تغذیه مناسبی ندارند و از چربی‌های غیرسالم استفاده می‌کنند، بیش از دیگران در‌معرض خطر بالا رفتن کلسترول بد خون قرار دارند. اما گویا آقای رییس‌جمهور مراقب این قضیه است. نتایج آزمایش ترامپ که توسط پزشک شخصی وی، دکتر هرولد ان‌ بورن استاین، انجام شده، نشان می‌دهد که او داروی کاهش کلسترول مصرف می‌کند و وضعیت کلسترول خود را تحت کنترل دارد.

منبع: مجله ی سیب سبز

قسمت دوم این مقاله را از اینجا بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ