آمارهای عجیب از وضعیت بهداشت بریتانیایی ها!

پانته آ توتونپیان
حمام کردن بخش اساسی از برنامه روزانه اکثر مردم است، اما یافته های تازه نشان می دهند، اکثر شهروندان بریتانیا چنین نیستند و به بهداشت فردی اهمیت نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه، محققان دریافته اند، یک پنجم بریتانیایی ها تنها چهار بار در هفته حمام می کنند. 

محققان در دانشگاه منچستر، ادینبورگ، لنکستر و ساوت همپتون پس از گفت و گو با هزار و هشتصد نفر دریافتند بسیاری از آنها هر روز حمام می کنند.  
یافته های پژوهشگران نشان داد، اکثر مردم از حمام کردن برای تمدد اعصاب و آرامش شدن استفاده می کنند نه پاکیزه شدن و زدودن آلودگی ها. 

با این وجود، متخصصان معتقدند شستن مکرر بدن به ظاهر نشان دهنده پاکیزگی است و در باطن مشکلات بهداشتی گوناگونی ایجاد می کند. 

دکتر آلیسون براون، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه منچستر و سرپرست این مطالعه گفت:” بیش از سه چهارم شرکت کنندگان در این مطالعه دست کم یک بار در روز دوش می گیرند. ” 

او افزود:” اگر سایر شهروندان این کشور نیز مانند شرکت کنندگان در این مطالعه هر روز دوش بگیرند، باید منتظر کاهش ذخایر آب و انرژی و بروز مشکلات بهداشتی باشیم.” 

دکتر نیکلاس برانز، استادیار بهداشت عمومی دانشگاه لستر و همکار این مطالعه نیز گفت:” 30 درصد شهروندان بریتانیا بیش از یک بار در روز دوش می گیرند که نشان دهنده ابتلا به وسواس است که تاثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن می گذارد. ” 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ