همه خطراتی که استفاده طولانی مدت از موبایل ایجاد می کند!

ایرجیان-متخصص ارتوپد عنوان کرد: استفاده طولانی‌مدت از موبایل باعث بروز آرتروز گردن و دیسک کمر می‌شود.

ایرجیان متخصص ارتوپد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ با اشاره به آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد گوشی موبایل اظهار داشت: متاسفانه امروزه جوانان از گوشی موبایل بیش از حد استاندارد استفاده می‌کنند و این مساله آسیب جدی به ستون فقرات آنها وارد می‌کند. 

وی بیان کرد: هنگامی که دختران و پسران جوان از گوشی موبایل استفاده می‌کنند به دلیل قرار گرفتن غیر صحیح و نامناسب بدن در هنگام استفاده اغلب این افراد در آینده نزدیک دچار آرتروز گردن و حتی مشکلات غضروفی و مچ دست می‌شوند. 
 
ایرجیان ادامه داد: هنگامی که جوانان از گوشی موبایل به مدت طولانی استفاده می‌کنند، عضلات آنها دچار اسپاسم می‌شود و این مساله عضلات گردن و دست را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد و در آینده این افراد دچار آرتروز زودرس گردن و دست می‌شوند. 
 
وی ادامه داد: استفاده بیش از حد موبایل به وسیله جوانان عارضه دیسک گردن و بیماری دیسک و پاتی را به همراه می‌آورد که در صورت تداوم این کار متاسفانه جوانان به عارضه رادیکولوپاتی دچار می‌شوند.  
 
وی گفت: ارسال پیامک که متاسفانه در بین جوانان مد شده است باعث خمیدگی ستون فقرات، دیسک کمر و در بلند مدت ساییده شدن غضروف مهره‌های کمر می‌شود و ین مساله این افراد را دچار بیماری ارتوپدی از جمله آرتروز گردن و دیسک می‌شود. 

لینک مرتبط: آیا آرتروز درمان قطعی دارد؟!

کارهای روزانه را درست انجام نمی دهید؛ پس آرتروز جوانی می گیرید!

آرتروز چگونه به جان مفاصل شما می افتد؟! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ