تاثیر سبک زندگی بر زیبایی صورت

a.mahammadi
فکر زیاد،‌ بدبینی،‌ استرس، نگرانی و به طور کلی مشغله های زیاد ذهنی، مغز را خشک می کند و اثرات خود را روی صورت می گذارد.
نعمت‌ا… مسعودی عضو انجمن علمی طب سنتی ایران،  درباره راهکارهایی برای پر شدن صورت گفت: مغز، قلب و کبد سه عضو رئیسه بدن است که بر اعضای مجاور خود یعنی گوش، صورت، لب و چشم اثر می‌گذارد و اثر می‌پذیرد.
وی افزود: اعضایی مانند رحم و روده نیز بر مغز اثر می گذارد و مغز نیز به مراتب این اثرات را روی صورت خواهد گذاشت، بنابراین برای پر شدن صورت، ابتدا باید مشکلاتی را که در این اعضا وجود دارد رفع کرد و سپس برای درمان پری صورت اقدام کرد. افرادی که دچار بیماری‌های رحم و روده یا سرطان خون هستند به طور ناگهانی صورتشان لاغر می‌شود.
مسعودی گفت: بعد از رفع مشکلات بدن، برای عضله‌سازی صورت از روش‌هایی همچون بادکش تخصصی و خون‌گیری یا  از روغن‌هایی همچون بنفشه و گل‌سرخ به صورت موضعی استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: به صورت کلی به افرادی که تمایل به عضله‌سازی صورت دارند، توصیه می‌شود ابتدا مزاج و سبک زندگی خود را اصلاح کنند.
تاثیر سوءمزاج مادر بر چهره کودک
زن بارداری که افکار بدبینانه‌ای دارد و دائم پیتزا و فست‌فود مصرف می‌کند، به مرور سودای خون او بالا می‌رود و این موضوع روی جنین اثر می گذارد و باعث
 می شود که جنین یا نسل‌های بعدی، پوست و چهره ناسالمی داشته باشند حتی سوء مزاج پدر نیز می‌تواند روی نسل‌های بعدی اثرگذار باشد.
وی اضافه کرد: افرادی که سبک زندگی نادرستی همچون خوابیدن بعد از طلوع آفتاب دارند، به مرور چهره کدری پیدا خواهند کرد. ابتدا باید سبک زندگی اصلاح شود و بعد از آن هر فردی با توجه به مزاج و اقلیم داروی خاصی دریافت کند.

مسعودی در پاسخ به این سوال که آیا آب می‌تواند در افزایش متابولیسم بدن اثرگذار باشد،‌ گفت: آب در متابولیسم مؤثر است البته باید دانست برای کسی که دارای کبدی با مزاج خشک است، مصرف زیاد آب، به افزایش متابولیسم کمک می‌کند، اما برای فردی که دارای کبدی با مزاج مرطوب است افزایش مصرف آب بیماری‌های زیادی را   به وجود می‌آورد.

منبع: روزنامه خراسان

مهمترین فاکتورهای یک سبک زندگی سالم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ