قهوه مفید برای التهابات ناشی از افزایش سن

sahar.d
تجزیه و تحلیل گسترده‌ای همراه با آزمایش نمونه خون و بررسی داده‌های پزشکی در یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف قهوه برای مقابله با التهابات ناشی از افزایش سن مفید است.

محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه استفورد ارتباطی را میان افزایش سن، التهابات سیستمی و بیماری‌های قلبی و عروقی با مصرف قهوه کشف کرده‌اند.

بررسی نمونه‌های خون و تحقیق درباره اطلاعات پزشکی بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده در یک مطالعه، مشخص کرده است که با نوشیدن قهوه می‌توان از یک مکانیسم التهابی اساسی مرتبط با پیری و ابتلا به بیماری‌های ناشی از آن پیشگیری کرد.

این مطالعه نشان داده سوخت و ساز یا تجزیه نئوکلئیک‌اسیدها که در ساخت بلوک‌های ژنی ما ایفای نقش می‌کنند و در خون جریان دارند، می‌تواند آغازگر روندی التهابی باشد که به نوبه خود مسبب ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و همچنین افزایش میزان مرگ و میر کلی محسوب می‌شود. با این حال، روند مذکور را می‌توان با استفاده از برخی عناصر موجود در قهوه و حتی چای تا حد زیادی تغییر داد.

دیوید فورمن، نویسنده ارشد مطالعه و استادیار مشاور در موسسه ایمنی، پیوند و عفونت استنفورد طی مقاله‌ای که این هفته در مجله Nature Medicine منتشر شد گفت: بالای ۹۰ درصد از همه بیماری‌های غیر مسری ناشی از پیری، همراه با التهاب مزمن است.

التهاب مزمن باعث گسترش بسیاری از سرطان‌ها، آلزایمر و دمانس‌های دیگر، بیماری‌های قلبی-عروقی، آرتروز و حتی افسردگی می‌شود اما شواهد موجود در این مطالعه چندساله نشان می‌دهد کافئین و متابولیت‌های آن ممکن است بتوانند با فعالیت نوکلئیک اسید مقابله کنند و احتمالا از این طریق بتوان توضیح داد که چرا قهوه‌خورها زندگی طولانی‌تری نسبت به مصرف‌کنندگان مشروبات دارند.

مطالعات آزمایشگاهی این محققان نشان داده است در افرادی که تمایل به نوشیدن نوشابه‌های کافئین‌دار دارند، کافئین نقش مستقیمی در مقابله با التهابات مذکور ایفا می‌کند. تئوفیلین که در چای نیز موجود است، و همچنین تئوبرومین که بوفور در شکلات وجود دارد، برخی از نمونه‌های این متابولیت‌ها هستند. 

منبع: سلامت آنلاین

فواید جدیدی برای قهوه کشف شد!

7 فایده قهوه در مقابل 6 ضرر آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ