هنگام قدم زدن درد دارید؟ شاید این بیماری را دارید!

faateme1366
میلیون‌ها نفر به یک بیماری با نام بیماری شریان محیطی (PAD) مبتلا هستند. این بیماری از سخت شدن شریان‌های دستان و پاها به وجود می‌آید.

به نقل از MedLinePlus، حدود ۸.۵ میلیون امریکایی به PAD دچار هستند. بنا بر آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، ۲۰ درصد از این جمعیت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

دکتر علی ابورحما، معاون جامعه جراحی عروق هشدار داد که فقدان خون‌رسانی به دستان و پاها ممکن است به زخم‌هایی بی‌انجامد که بهبود نمی‌یابند. در موارد شدید، این زخم‌ها به قطع عضو می‌انجامند.

یکی از علائم PAD، درد پا در هنگام راه رفتن است. بیمارانی که این علامت را دارند باید با پزشک خود صحبت کنند. پزشک می‌تواند با انجام یک آزمایش بی‌درد و غیر تهاجمی، فشار خون را در قوزک پا اندازه‌گیری کند.

ابورحما گفت: «سختی شریان‌ها قابل کنترل است. ما به همه توصیه می‌کنیم تا برای سالم نگه داشتن عروق خود چند چیز را رعایت کنند. اول اینکه «اعداد» خود را بدانند. یعنی بدانند که فشار خون، قند خون و کلسترول‌شان چه‌قدر است و آن را کنترل کنند. به علاوه سیگار نکشند و ورزش منظم داشته باشند. باید از میزان استرس هم کاست.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ