کلکسیون تمام بیماری ها در استرس!

a.mahammadi
استرس نه تنها بر روح و روان بلکه بر جسم نیز تاثیر گذار است.

علایم جسمى ناشى ازاسترس در افراد مختلف، متفاوت است، اما چند نشانه شایع وجود دارد  بسیارى از افراد این علایم را به اشتباه به بیمارى هاى جسمى ارتباط می دهند اما در بررسى‌ها و آزمایش‌ها علت جسمى شناسایی نمی شود و در نهایت با کنترل استرس این عوارض قابل درمان و کنترل است.
 این نشانه ها عبارت است از:
کاهش عواطف و احساسات
استرس روى عملکرد غدد تاثیرمنفى می گذارد و مى تواند در زندگى زناشویی تاثیر مخربی داشته باشد.
 ریزش مو
به گزارش اکونومیست، «کارولین جیکوب» مدیرپزشکی مرکز جراحی و مراقبت از پوست شیکاگو در این باره می‌گوید: ما روزانه بدون این که متوجه باشیم 100 تار مو از دست مى دهیم، اما استرس با تغییر فیزیولوژیک بدن، یکى از عوامل اصلی ریزش مو محسوب مى شود.
 تغییرات خلق و خوی
استرس، عملکرد هورمون هاى بدن را مختل می کند که در نتیجه آن خلق و خوى افراد تغییر مى کند.
 تفکر وسواسی در کار
برخى افراد استرس کارى دارند که اغلب باعث می‌شود در مورد تعهدات کارى و مسائل مالی نگران باشند، اما در این زمان‌ها بهترین راه حل، دور شدن از محیط و فکر کردن به موضوعات در فضایى آرام است. همچنین سپرى کردن وقت باخانواده و دوستان به کاهش استرس هاى این چنینى کمک مى کند.
تغییرات وزن
استرس با تاثیرگذاری بر روند سوخت و ساز بدن، به افزایش یا کاهش وزن منجر مى شود.
مشکلات خواب
استرس بیش ازحد اغلب باعث مشکلات خواب می شود و در نتیجه آن اغلب افراد احساس خستگی و فرسودگی مى کنند که در این حالت بهترین راه حل درمان ریشه اى استرس است.
کم طاقتى
استرس گاهى موجب بى قرارى و کاهش تحمل و پایین آمدن آستانه صبر افراد مى شود که در این مواقع با کوچک‌ترین موضوع خشم فرد برانگیخته و عصبانى مى‌شود.
تنوع بیماری
استرس اغلب باعث اختلال درعملکرد سیستم داخلى ودرد بدن می شود و به بروز سردرد، آرتریت شدید، درد قفسه سینه، زخم معده، تپش قلب، تنش عضلات، اسهال، درد و سوزش  معده و سندروم روده تحریک پذیر منجرمى شود.
 منبع: روزنامه خراسان

6 بیماری ناشی از استرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ