تمرینات یوگا، مفید برای مردان مبتلا به سرطان پروستات

مهرناز زاوه
بر اساس یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید، مردانی که از سرطان پروستات رنج برده و تحت پرتودرمانی قرار دارند، می‌توانند با انجام یوگا کمی بهبود پیدا کنند.

بر اساس یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید، مردانی که از سرطان پروستات رنج برده و تحت پرتودرمانی قرار دارند، می‌توانند با انجام یوگا کمی بهبود پیدا کنند. محققان مرکز سرطان آبرامسون دریافتند که کیفیت کلی زندگی و شدت عوارض جانبی ناشی از سرطان پروستات، مانند خستگی، سلامت جنسی و بی اختیاری ادرار در میان مردانی که به صورت فشرده یوگا می‌کنند، وضع بسیار بهتری دارد. به گفته محققان، مزایای یوگا در مطالعات مختلف به اثبات رسیده است. بررسی داده‌های فیزیولوژیک نشان می‌دهد که تمرینات یوگا نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان داشته و موجب تسکین خستگی، تقویت عضلات کف لگن و افزایش جریان خون در بدن می‌شود.
علاوه‌براین، مشارکت در فعالیت‌های گروهی تناسب اندام که با مدیتیشن و تمرکز حواس همراهند، مزایای زیادی در قبال سلامت روانی خواهد داشت. محققان دریافتند که شرکت منظم در کلاس‌های یوگا به صورت هفتگی به آن دسته از مبتلایان به سرطان پروستات که تحت پرتو درمانی سرپایی قرار دارند، کمک بسیاری می‌کند. در این مطالعه، ۶۸ بیمار مبتلا به سرطان پروستات که تحت پرتو درمانی قرار داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. به ۴۵ نفر (۶۶ درصد) از بیماران توصیه شد که دو بار در هفته در کلاس‌های ۷۵ دقیقه‌ای یوگا شرکت کنند.
(منبع: medicinenet)

آزمایش سرطان پروستات در سنین کمتر از ۵۵ سال اهمیت چندانی ندارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ