با مصرف شکلات تلخ از بروز این بیماری ها جلو گیری کنید.

samiira
شکلات تیره احتمالا از مغز در برابر استرس‌های مرتبط با سن و التهاباتی محافظت می‌کند که تصور می‌شود نقش مهمی در اختلالات عصبی همچون آلزایمر دارند.

بر اساس یک مطالعه جدید روی موش‌های آزمایشگاهی سالخورده، مشخص شده که اپیکتچین موجود در خوراکی‌هایی چون شکلات تیره، می‌تواند التهاب عصبی و استرس اکسیداتیو مخرب را کاهش دهد.

 محققان گفته‌اند این یافته‌ها ممکن است به توضیح اثر مفید شکلات تلخ بر حافظه کسانی کمک کند که آن را مصرف می‌کنند.
التهاب و استرس اکسیداتیو با افزایش سن بیشتر می‌شود و احتمال داده شده که هر دو نقش مهمی در توسعه بیماری‌های عصبی از جمله آلزایمر دارند.
در این مطالعه که از سوی محققان دانشگاه سن‌دیه‌گو کالیفرنیا در امریکا انجام گرفته، مشخص شده است که اپیکتچین (epicatechin) در مدل موش‌های پابه‌سن‌گذاشته آثار مفیدی بر جا گذاشته است. اپیکتچین یا اختصاراً Epi یک فلاوانول است که در مواد غذایی همچون شکلات تیره یافت می‌شود.
محققان طی دو هفته درمان با این ماده غذایی نه تنها موفق به سرکوب استرس اکسیداتیو و التهاب عصبی در موش‌ها شدند که به طور معمول با افزایش سن در آنها رو به تزاید می‌گذارد بلکه متوجه بهبود سطوح اضطراب و حافظه در این موش‌ها نیز شدند.
قبلا هم گزارش‌هایی درباره آثار مفید درمانی ناشی از فلاوانول کاکائو بر استرس اکسیدتیو ناشی از پیری و توان آن برای بازگرداندن تعدیل‌کننده‌های بیوژنیک میتوکندری در قشر جلویی مغز موش‌های ۲۶ ماهه گزارش‌هایی از سوی همین محققان منتشر شده بود.

فواید جالبی از شکلات که تا به حال نشنیده اید!

منبع: بهداشت نیوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ